در هفته پژوهش بیش از ۱۵۰ برنامه با موضوع تحقیق و پژوهش اجرا شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان طی مصاحبه‌ای برنامه‌های اجرا شده در هفته پژوهش را تشریح کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش به ویژه در سن نوجوانی، این مهم راپایه و اساس خودکفایی و عامل رشد و شکوفایی یک جامعه بر شمرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدفث تشویق و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان به انجام پژوهش، اقدام به اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه در هفته پژوهش کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به انجام ویژه برنامه‌های مختلف در مراکز فرهنگی هنری کانون استان با محوریت هفته پژوهش هم‌چون معرفی کتاب، معرفی شخصیت و بحث آزاد اشاره کرد و افزود: اولین روز هفته پژوهش در برنامه مشترک با دانشگاه بوعلی سینا و ورزش و جوانان، دوچرخه‌سواران نوجوان به دیدار اساتید و پژوهشگران رفتند و ضمن تبریک هفته پژوهش با اهداء گل و کتاب از آنها تقدیر کردند.
ضرابی زاده با اشاره به اینکه این هفته بیشتر به ابعاد مختلف پژوهش و فناوری پرداختیم گفت: با دعوت از پژوهشگران و محققان موفق در ۴۴ کتابخانه کانون، اعضا با این عزیزان آشنا شدند.
ضرابی‌زاده هم چنین به بازدید اعضای کانون پرورش فکری از پژوهش‌سراها، مراکز علمی، موزه‌ها و آزمایشگاه‌های علمی اشاره کرد و گفت: از جمله‌ی این بازدیدها می‌توان به بازدید از موزه آمادای دانشگاه آزاد اسلامی توسط اعضای مجتمع شهید آیت‌الله مدنی و موزه فسیل‌های فیل دریایی شهر شیرین‌سو اشاره کرد.
اجرای برنامه پیک شادی با حضور ۵۰ نفر از دانش آموزان با محوریت پژوهش از دیگر برنامه‌های این هفته بود که به گفته‌ی ضرابی‌زاده در روز چهارشنبه هم‌زمان با پنجمین روز هفته پژوهش برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به  برنامه‌هایی هم‌چون تولید پادکست رادیو پژوهش و تولید اینفوگرافی مراحل پژوهش و نشر در فضاهای مجازی و برگزاری مهرواره آزمایش‌های ساده و جذاب ویژه اعضا کانون (تهیه کلیپ سه دقیقه‌ای) اشاره کرد و عنوان کرد، این فعالیت‌ها در کلیه‌ی مراکز فرهنگی هنری سطح استان اجرا شد.
ضرابی‌زاده با تاکید بر اینکه پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر افراد جامعه قرار گیرد بیان داشت: کلیه‌ی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون در این هفته با محوریت پژوهش اجرا شد که در این برنامه‌ها قریب به ۱۵۰۰ نفر از اعضا به صورت حضوری و بیش از ۳۰۰۰ نفر در فضاهای مجازی از جمله سامانه شاد آموزش و پرورش از این برنامه‌ها استفاده کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =