اختتامیه جشنواره‌ی قصه‌های قرآنی در دامغان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره‌ی قصه‌های قرآنی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان دامغان، برگزار و از ۴۰ قصه‌گوی برگزیده، تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره‌ی قصه‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دامغان با هم‌کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دارالقرآن امام‌خمینی(ره) اداره آموزش و پرورش، چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار و از ۱۴ قصه‌گوی برگزیده و ۲۶ قصه‌گوی شایسته‌ی تقدیر با تقدیم لوح و هدیه‌ای، تجلیل شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره، خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: بیان قصه‌های قرآن بحث بسیار شیرینی است و کسانی‌که در این برنامه حضور دارند روزی‌شان بوده که در طبق اخلاص پروردگار کریم حضور پیدا کنند.

خدابخشی یادآور شد: کانون پرورش فکری به‌عنوان فعال تخصصی حوزه‌ی کودکان و نوجوانان خاصه در قصه‌گویی، فعالیت‌های خوبی را در سطح استان و کشور داشته و دارد و امسال نیز در بخش ملی، آئینی و علمی جشنواره‌ی‌ قصه‌گویی، حائز رتبه بوده است.

مرادعلی رستمیان معاون پرورشی آموزش و پرورش دامغان در ابتدای سخنانش، ضمن ابراز خرسندی از استقبال دانش‌آموزان و ارائه‌ی اثر قصه‌گویی به جشنواره از حضور مدیرکل کانون استان سمنان و همراهی و حمایت معاونان، کارشناسان و مربیان این‌مجموعه و هم‌چنین اداره آموزش و پرورش و معلمان مدارس، قدردانی و اظهار کرد: بیان قصه و ارائه‌ی مفاهیم قرآنی، مهم است و موضوعاتی مانند معاد، توحید، نبوت و... در قالب قصه در قرآن بیان شده است.

وی در ادامه با تأکید بر آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآن و عمل به دستورات آن، افزود: قصه از شروع خلقت با داستان آدم و حوا آمده تا به ما تعالیم اسلامی را بفهماند و بی‌شک هر موضوعی که در قالب قصه بیان شود، برای مخاطب قابل درک و فهم است.

حسن پریمی مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش دامغان اظهار داشت: دارالقرآن امام‌خمینی(ره) با توجه به رسالتی که بر عهده دارد و موضوعات قرآنی که پیگیری می‌کند نخستین جشنواره‌ی قصه‌های قرآنی را با هدف آشنایی بیش‌تر دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی، توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌های ایرانی و نقش قصه‌گویی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و سمت‌وسو دادن دانش‌آموزان به‌ویژه به قرآن، تقویت اعتماد به نفس و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان برگزار کرد.

پریمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه مرحله انجام شد که در مرحله‌ی اول، علاقه‌مندان، قصه‌ی خود را در مدت زمان ۱۰ دقیقه روایت و فیلم آن را به‌صورت مجازی فرستادند و از مجموع ۳۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه پس از داوری مقدماتی از سوی فروهر معدنی معاون فرهنگی و سکینه پارسا کارشناس فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری سمنان و مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون دامغان، تعداد ۴۰ اثر به مرحله‌ی دوم و اجرای حضوری راه یافت و پس از ارزیابی هیئت داوران، ۱۲ اثر، برگزیده و دو اثر، شایسته‌ی تقدیر شناخته و مقرر شد که در آیین اختتامیه هم‌زمان با هفته‌ی «قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش» از برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله‌ی داوری، تجلیل شود.

وی تصریح کرد: شروع جشنواره هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی بود و در این بازه‌ی زمانی دو کارگاه تخصصی و آموزشی هم به‌منظور آشنایی بیش‌تر علاقه‌مندان با فن و هنر قصه‌گویی به‌همت صرفی داور جشنواره و الهه تاجیک مدرس قصه‌گویی و مربی کانون تهران در پیام‌رسان شاد برگزار شد.

گفتنی است، تلاوت قرآن، روایت قصه‌های قرآنی توسط چهار قصه‌گوی برگزیده، همخوانی و اجرای شعر با هنرمندی حامد طوسی مجری سیمای مرکز سمنان، تجلیل از قصه‌گویان برگزیده و تمامی دانش‌آموزانی که به ارائه‌ی اثر پرداختند و... برخی از برنامه‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =