آیین رونمایی از چهار جلد کتاب تالیف اعضای فعلی و ارشد کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از کتاب‌های «خانه‌ای روی تنهایی»، «اخلاق حرفه‌ای»، «عشق از دیدگاه ملاصدرا و افلاطون» و «دستان گرم» تالیف و سروده شده توسط اعضای فعلی و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین رونمایی از چهار جلد کتاب، تالیف اعضای کانون استان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، که هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش انجام شد، مدیرکل کانون استان با بیان این نکته که هدف ما رشد، شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است، گفت: رد پای هر کدام از شاعران، نویسندگان، هنرمندان، کارگردانان و... را در کشور ببینیم متوجه می‌شویم دوره‌ای را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپری کرده‌اند که هم خود آنان و هم ما به این سفر مشترک مباهات می‌کنیم.

معصومه هادی ادامه داد: در کانون پرورش از یک‌سو ، بچه‌ها با خود، داشته‌ها و استعدادهایشان آشنا می‌شوند و، از سوی دیگر، مربیان با برنامه‌های هدفمند آنان را به حرکت وا می‌دارند و برای استمرار این کار، پیوسته تلاش می‌کنند.

وی سپس با اشاره به بروزرسانی فعالیت‌های کانون، در سال‌های اخیر، آن را گامی برنامه‌ریزی شده و پیشرو دانست که با هم‌افزایی و تلاش، افق‌های تازه‌ای به روی کودکان و نوجوانان و کشور می‌گشاید.

هادی در بیان یکی دیگر از هدف‌های کانون از برنامه‌ریزی برای «دسترسی تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان کمتر برخوردار استان» به خدمات فرهنگی و هنری نام برد و گفت: حتی محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا هم باعث متوقف شدن ما در این مسیر نشد که یکی از نشانه‌های آن را در کسب ۲۷ مقام اعضا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌توان دید که بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها مربوط به شهرهای کوچک در شمال و جنوب استان است.

مدیرکل کانون برگزاری این نشست را بهانه‌ای برای کنار هم بودن با اعضای ارشد و استفاده از تجربه‌ها و پیشنهادهای متقابل دانست و افزود: بیان این تجربه‌ها و نشست‌ها می‌تواند چراغ راهی باشد برای اعضایی، که نسل آینده‌ی نویسندگان و شاعران استان را تشکیل می‌دهند.

هادی در پایان با تاکید بر نقش پدر و مادرها گفت: بودن خانواده‌ها و مربیان در کنار یکدیگر، که آفریننده‌ی یک تصویر زیباست، تاثیر فعالیت‌ها را دوچندان می‌کند و برای استمرار این حرکت ضروری است در کنار هم باشیم و با پویایی و همراهی برای آبادی استان تلاش کنیم.

در ادامه معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سخنان خود را با بیان خاطراتی از دوران حضور خود در کانون آغاز کرد و از کارت عضویت خود در کانون گفت که هنوز آن را به عنوان خاطره‌ای شیرین از کانون نزد خود نگه داشته است.

عباس باقری سپس عنوان کرد: در کانون با طیف‌هایی از زیبایی آشنا شدم و مهرورزی را در کانون آموختم، به گونه‌ای که همه‌ی مربیان خود را، که فرهیختگانی سرشار از شور و سرور و مهر بودند، در سال‌های دور به یاد دارم و هرگز آنان را فراموش نخواهم کرد.

وی در پایان گفت: زیبایی و حسی را که در کانون وجود دارد نمی‌توان در جای دیگری تجربه کرد زیرا کانون جایی است که شکوهمندی، عزت و سرافرازی دست به دست هم داده‌اند تا انسان را برکشند.

پس از این سخنان، نویسندگان و شاعران آثار با بیان خاطراتی از دوران حضورشان در کانون و تاثیر مربیان بر انتخاب مسیر زندگی خود سخن گفتند و اثر خود را معرفی کردند.

حافظ‌خوانی عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع، بخش دیگری از برنامه بود که در این بخش «هما» با تسلطی که در خوانش شعر حافظ از خود نشان داد تحسین حاضران را برانگیخت.

قسمت پایانی این ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی به رونمایی از کتاب‌های «خانه‌ای روی تنهایی» سروده‌ی یزدان سرگزی، «عشق از دیدگاه ملاصدرا و افلاطون» اثر پژوهشی فرهاد گلستانه، «اخلاق حرفه‌ای» اثر پژوهشی حمیدرضا مختاری، طیبه شهرکی و جواد شهرکی و داستان «خانه‌ای روی تنهایی» اثر طناز نارویی‌نصرتی اختصاص داشت که با حضور مهمانان اجرا شد.

گفتنی است هم‌اکنون حمیدرضا مختاری در مسئولیت معاون فرماندار شهرستان هیرمند، فرهاد گلستانه و یزدان سرگزی به ترتیب آموزگار و نظامی و طناز نارویی‌نصرتی عضو کانون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =