وبینار پژوهشی- تفریحی «این پرسش‌ها هدیه به تو» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برگزاری وبینار پژوهشی- تفریحی «این پرسش‌ها هدیه به تو» اعضای کودک سیستان و بلوچستان و یزد را به یک گردش علمی- پژوهشی مشترک مهمان کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، وبینار پژوهشی- تفریحی «این پرسش‌ها هدیه به تو»، به مناسبت هفته پژوهش، برگزار شد.

در این وبینار، که با همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با هدف ایجاد رغبت در کودکان به طرح پرسش و تقویت روحیه‌ی کاوشگری در آنان برگزار شد، اعضای سراسر استان به صورت برخط در برنامه حضور داشتند.

«پروفسور»، که مسئول برگزاری آزمایش‌های ساده و بی‌خطر برای کودکان حاضر در آزمایشگاه مجازی بود، در بخشی از هر آزمایش دچار اشتباه عمدی می‌شد و در پایان هر آزمایش، پرسشی به حاضران در برنامه هدیه می‌داد تا در صورت تمایل، این آزمایش‌ها را انجام دهند و با ارسال فیلم روند درست اجرای آن، مورد تقدیر کانون قرار گیرند.

گفتنی است اعضای کودک کانون استان یزد، که همراه با کارشناس واحد آموزش و پژوهش این استان مهمان سیستان و بلوچستان بودند، به طرح پرسش‌های خود از «پروفسور» پرداختند و پاسخ خود را دریافت کردند.

حافظ‌خوانی یکی از اعضا، بخش دیگری از این وبینار بود که به مناسبت شب یلدا برنامه‌ریزی شده بود و در ادامه‌ی آن کارشناس آموزش و پژوهش استان، بی‌با رهسپار با فعالیت معرفی وقایع و ایام، در مورد میزان طولانی بودن این شب و آداب و رسوم آن برای کودکان صحبت کرد.

رهسپار در مورد یکی از آداب و رسوم شب یلدا به مهمانی و دورهمی با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اشاره کرد و از حاضران خواست به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، این کار را به صورت تماس تصویری انجام دهند.

مهمان ویژه‌ی دیگری که در این برنامه حضور داشت اسما بردبار، عضو پژوهشگر مرکز فرهنگی‌هنری سراوان بود، که اثر پژوهشی او با موضوع یک غذای محلی برای سیزدهمین جشنواره هفته پژوهش ارسال شده است.

اسما در این وبینار در مورد مراحل انجام پژوهش خود برای اعضا صحبت کرد و از مربی خود جمیله سیاه‌بُر، به خاطر راهنمایی‌هایش در طول کار پژوهشی تشکر کرد.

در ابتدای برنامه نیز، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، مهتاب سارونی، در سخنان کوتاهی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: کاوش و پژوهش عناصر جدایی‌ناپذیر فعالیت‎های فرهنگی هستند و مربیانی که اعضا را به طرح پرسش تشویق می‌کنند، در انجام فعالیت‌ها موفق‌ترند.

گفتنی است نقش «پروفسور» را در این برنامه‌ی تفریحی- پژوهشی، همکار پیشکسوت کانون استان عبدالرسول ثابت برعهده داشت که سال‌های زیادی را برای کودکان برنامه‌های شاد اجرا کرده و چهره‌ی محبوب و شناخته شده‌ی کودکان دیروز و امروز در سراسر استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =