نشست اعضای کودک و نوجوان کانون سمنان با شهردار

جمعی از اعضای کودک و نوجوان فعال و پژوهشگر مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در هفته‌ی پژوهش با شهردار، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جمعی از اعضای کودک و نوجوان فعال و پژوهشگر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان به‌همراه گلنساء شاهی مسئول و مریم کاشانی‌فرد مربی فرهنگی، پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش با سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار در محل شهرداری، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابوالفضل ملحی معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان در ابتدای این دیدار که نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، سعید صادقی مشاور مدیرکل و فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان و سمانه محمدیان رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری نیز حضور داشتند، ضمن خیرمقدم به مربیان کانون، کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها و عرض تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) درخصوص ویژه‌برنامه‌های خاص کودکان در فصل پاییز ازجمله مسابقه‌ی عکس «شب یلدا»، مطالبی بیان و اظهار کرد: هیچ تلاشی مگر با همراهی مربیان و حمایت والدین کودکان و نوجوانان به ثمر نمی‌نشیند.

کودکان؛ آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند

شهردار سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوان و والدین آن‌ها، به آرامش خود در محیط فضای سبز مانند باغ راه‌ها و فضایی که کودکان در آن نقش دارند، اشاره و اظهار کرد: شهر دوستدار کودک از زیرساخت‌های معاونت شهرسازی و یک برنامه‌ی حمایتی از کودکان به‌عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه است و از هم‌کاری کانون پرورش فکری با این‌مجموعه، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تعامل برای شناساندن شهر اخلاق، تداوم داشته باشد.

در ادامه‌ی این دیدار، مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از نگاه شهردار و مجموعه‌ی معاونت شهرسازی به کودکان و نوجوانان و اقدامات اجرایی در این حوزه، اظهار داشت: مفاهیم صداقت، درستی، پاکی و معصومیت در قشری است که کانون پرورش فکری و شهر دوستدار کودک با آن سروکار دارد.

خدابخشی در ادامه افزود: فضای کانون پرورش فکری، فضای اجرای فعالیت تربیتی و ایجاد انگیزه و آرامش برای تولید محتوای مناسب کودک و نوجوان است و تلاش متولیان حوزه‌ی کودک و نوجوان قطعاً سازنده، اثرگذار و عملیاتی است و اگر فعالیتی در سنین کودکی پایه‌گذاری شود بی‌شک در آینده در فرهنگ و تمدن‌سازی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل کانون استان سمنان یادآور شد: تعامل و هم‌افزایی اجزای پیکرسازی و محتواسازی شهری در شهرها می‌تواند اثرگذار و مانا باشد، به همین دلیل امیدواریم در دور جدید، اعضای شورا و شهردار، نگاه عملگرایانه به این موضوع داشته باشند و در حوزه‌ی تخصصی از توان کانون در محتوای تربیتی، فرهنگی و هنری برای پیکر شهر بهره بگیرند.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری و نقش مربیان در این فعالیت‌ها و درخشش اعضای کودک و نوجوان استان در فراخوان‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی پرداخت.

معدنی با اشاره به تعامل و مشارکت کانون با اداره شهر دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های مشترک، به‌منظور رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان شهرستان سمنان، خواستار تداوم این همکاری‌ها بیش از پیش شد.

وی در پایان سخنانش با معرفی سها علایی و سیده‌یگانه و سیده‌یکتا حسینی به عنوان اعضای برتر جشنواره‌ی قصه‌گویی و سیزدهمین ویزه‌برنامه‌ی هفته‌ی پژوهش، درخصوص کارگاه‌های مهارت‌آموزی «حال خوش زندگی» اظهار داشت: فراگیران با آموزش هشت مهارت مثبت‌اندیشی مبنی بر «امیدواری»، «معنویت»، «خودباوری»، «جرأت‌مندی» و...، اگر در سن نوجوانی و جوانی با مشکلاتی روبه‌رو ‌شوند به راحتی با آن برخورد می‌کنند.  

گفتنی است؛ در بخشی از این دیدار، سیده‌یگانه حسینی و ‌آیسان پژوهان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان به نمایندگی از سایر کودکان و نوجوانان خواستار زیباسازی فضای شهری و نقش آن در شادکامی و نشاط اجتماعی، اختصاص فضایی ویژه کودکان در قالب بوستان بازی و احداث پارک بانوان با ایجاد مکانی سرسبز و مناسب و دارای امکانات ورزشی‌تفریحی، سنگ‌فرش کردن خیابان ویژه روشن‌دلان، تشکیل شورای مشورتی در شهرداری با دعوت از نوجوانان نخبه شهرستان و...، شدند و در پایان از برگزیدگان دو فراخوان حافظ‌خوانی و عکس شب یلدا با تقدیم لوح و هدیه، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =