کد خبر: 311030
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
بازدید 68
نشست فصلی مربیان فرهنگی کانون سمنان

دومین نشست فصلی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین نشست فصلی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد چگونگی اجرای دستورالعمل ساماندهی و ثبت کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک سمنان و شاهرود، سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی در فضای اسکای‌روم برگزار شد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان با اشاره به ضرورت فرآیند ساماندهی و ثبت کتاب، آن را مهم‌ترین رکن مراکز فرهنگی‌هنری، عنوان و اظهار کرد: کتاب‌های مراکز نیاز به ساماندهی و به‌روزرسانی دارد و با توجه به وقفه‌ی ایجاد شده از آخرین آمارگیری و شرایط متأثر از همه‌گیری ویروس‌کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه‌ی سخنانش، صحت و درستی عملیات را در گرو تلاش و همدلی تمامی مربیان مرکز و اقدام بر اساس گام‌های دستورالعمل و  نظارت دقیق کارشناسی در دو مرحله‌ی آمارگیری و ثبت کتاب دانست.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی کانون سمنان ضمن بیان اهداف اجرایی شیوه‌نامه و چگونگی ساماندهی آن به ضرورت اجرای طرح، اشاره و درخصوص مرتب‌سازی قفسه‌ها و چیدمان کتاب‌ها بر حسب شمارگان دیویی، اهمیت توجه به صحافی، جداسازی کتاب‌های اوراقی و نحوه‌ی تکمیل فرم‌های آماری و...، مطالبی بیان کرد.

مریم کاشی کارشناس امور فرهنگی کانون سمنان نیز در بخشی از این نشست با اشاره به نحوه‌ی اجرا و اهمیت  برنامه‌ریزی ۱۲ گام اجرایی به تشریح و تبیین پنج‌گام نخست این طرح پرداخت.

در پایان امید جلالیان کارشناس فناوری اطلاعات با معرفی سامانه‌ی جدید، چگونگی ثبت کتاب در سامانه را آموزش داد.  

گفتنی است، بخشی از این نشست به پرسش و پاسخ مربیان اختصاص داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =