کد خبر: 311074
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
بازدید 168
نویسندگان چشم‌های بینای جامعه هستند

نشست حضوری انجمن ادبی رویش زراوند با حضور زهرا اسدی شاعر، نویسنده و پژوهشگر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشست ۲۵ آذرماه انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند، زهرا اسدی شاعر، نویسنده و پژوهشگر حاضر و به نقد و بررسی آثار اعضای انجمن پرداخت.

اسدی در ابتدا در مورد تقدس کلمه، کتاب و فصاحت و بلاغت قرآن و نهج‌البلاغه صحبت کرد و هنر نوشتن را ودیعه‌ای از سوی خداوند برای بعضی افراد دانست تا پیامبری باشند برای زمان خودشان و به عنوان چشم‌های بینای جامعه آگاهی‌بخشی کنند.

کارشناس مهمان انجمن ادبی رویش زراوند یکی از ابعاد داستان را قانع کردن مخاطب و پذیرفته شدن از سوی خواننده عنوان کرد و یادآور شد: داستان کوتاه برشی از یک زندگی است و ظرفیت نوشتن بعضی از اتفاقات و سوژه‌های پیچیده، طولانی و دنباله‌دار را ندارد.

وی به نویسندگان جوان توصیه کرد: برای جلوگیری از بی‌انگیزگی به بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها اهمیت ندهند و بدانند نویسندگی به انسان قدرت می‌دهد و او را ماندگار می‌کند و نویسنده‌ها ایده‌های تازه و مسیرهای نو را به دیگران هدیه می‌دهند.

تصویرسازی، انتخاب کلمات، قالب و پرداخت داستان، نتیجه‌گیری و ... از دیگر موضوعاتی بود که در کنار نقد و بررسی داستان‌های اعضای انجمن ادبی رویش زراوند تشریح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =