آموزش عرق‌گیری از گیاهان دارویی در کانون میامی

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی در هفته‌ی پژوهش با مراحل عرق‌گیری از گیاهان دارویی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از برگزاری کارگاه آموزش عرق‌گیری از گیاهان دارویی در قالب فعالیت علمی هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش، خبر داد و گفت: در این کارگاه اعضا با مراحل عرق‌گیری، نحوه‌ی عرق‌گیری گیاهان در گذشته، طرز تهیه عرقیات خانگی، چگونگی نگهداری عرقیات گیاهی و...، آشنا شدند.

رحیمی اظهار داشت: کشور ما با مساحت وسیع و داشتن شرایط اقلیمی خاص، دارای تنوع گیاهی بسیار بالایی است و تاکنون تعداد ۲۳۰۰ نوع آن شناخته‌شده برای گرفتن عرق و عصاره است.

وی در ادامه افزود: هر منطقه‌ی کشور هم دارای دسته‌ای خاص از گیاهان بوده و در آن منطقه برای عرق‌گیری رشد می‌کند؛ به‌عنوان نمونه، گلاب‌گیری خاص شهرستان کاشان، بیدمشک و نسترن در استان فارس یا آویشن، بابونه و عرق نعناع در خراسان جنوبی.

رحیمی در پایان کارگاه ضمن معرفی چند عنوان کتاب علمی موجود در مرکز از اعضا خواست تا مشاهدات خود را از مراحل عرق‌گیری روی کاغذ ثبت کنند.

مسئول کانون میامی یادآور شد: اعضای پسر نوجوان مرکز به مناسبت هفنه‌ی پژوهش با رضا فتحی رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان نیز دیدار داشتند که طی بازدیدی از کارگاه‌های آموزشی با چگونگی سیم‌کشی برق ساختمان، برق خودرو و لوازم خانگی، آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =