ترویج فرهنگ قصه‌گویی از اهداف ماست/ از حضور قصه‌گویان ایرانی در جشنواره‌های جهانی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از اهداف جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را رواج قصه‌گویی و تقویت بنیان‌های خانواده از طریق قصه گفتن والدین برای بچه‌ها دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده عصر روز جمعه ۲۶ آذر در دومین روز از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این رویداد به ارایه توضیح‌هایی درباره جشنواره پرداخت.
وی درباره حضور قصه‌گویان ایرانی در جشنواره‌های «قصه‌گویی» در جهان و صدور فرهنگ ایرانی اسلامی به جهان از طریق قصه‌گویی بیان کرد: با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره قصه‌گویی کانون و ارتباط دوسویه با برگزارکنندگان جشنواره‌های قصه‌گویی در جهان، درصدد هستیم که بتوانیم بخش قصه‌گویان ایرانی را در این جشنواره‌های کشورهای صاحب نام تثبیت کنیم. چرا که با توجه به فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین و قدمت و جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ و آیین ما و ارزش و اعتباری که در جهان دارد می‌توان زمینه این اتفاق مهم را فراهم کرد. ضمن اینکه یکی از اهداف عالیه هر جشنواره بین‌المللی ارتباط و تعامل و تبادل تجربیات و استفاده از راهکارها برای حضور هر چه ارزشمندتر در اینگونه رویدادهاست و اعتقادم بر این است قصه‌گویی عاملی برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی است.


علی‌اکبرزاده اظهار کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که باید در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حضور داشته باشیم تا از رهگذر این حضور، دیگران فرهنگ ما را بشناسند و حضور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و شناساندن فرهنگ‌ اصیل و ناب کشورمان، جزو وظایف ماست.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره احیای قصه‌گویی در بین خانواده‌ها توضیح داد: قصه یکی از مجاری ارتباطی بین والدین و بچه‌هاست و در معنی و ‌مفهوم گسترده‌تر و بین‌المللی‌اش راهی برای کشف وجوه مشترک انسانهاست.
علی‌اکبرزاده در ادامه گفت: قصه‌گویی زندگی را از تکرار و روز مرگی دور می‌کند و اهمیت قصه و قصه‌گویی حتی در جامعه مدرن نیز نباید از بین برود.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما در جشنواره قصه‌گویی این است که قصه‌گویی را رواج دهیم چرا که قصه پیشینه خانواده و جامعه است و راز و رمز قصه‌گویی همانا ایجاد نشاط و سرزندگی و پویایی است.
علی‌اکبرزاده در پایان گفت: ارتباط بین کودک و والدین از طریق شنیدن قصه‌ها می‌تواند کانون خانواده را گرم‌تر کند و رسانه‌ای همچون قصه و قصه‌گویی ظرفیت عجیبی در بحث آموزش دارد که نباید از آن غافل شد.
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد و تا روز ۳۰ آذر ادامه دارد.
این رویداد از صفحه رسمی کانون در اینستاگرام به نشانی www.instagram.com/kanoonparvaresh و آپارات کانون به نشانی www.aparat.com/Kanoonparvaresh/live، پرتال کانون به نشانی kpf.ir و سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir نمایش داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =