کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی» در مدارس روستاهای دامغان

کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با موضوع آداب گفت‌وگو با همکاری کانون پرورش فکری و خانه تسنیم دامغان برای دانش‌آموزان مدارس روستایی، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری جلسات یازدهم، دوازدهم و سیزدهم کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با شعار «ما وطن را مشق می‌کنیم» در قالب سه کارگاه مجزا در سه مدرسه و سه روستای تابع شهرستان دامغان با موضوع «آداب گفت‌وگو و روابط بین‌فردی»، خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری اعضای کمیته فرهنگی خانه‌ی تسنیم  دامغان و حمایت مدیران مدارس، به مناسبت هفته‌ی پژوهش با دعوت از رضا هوشمند نویسنده، ناشر، پژوهشگر حوزه‌ی فرهنگ، دبیر انجمن روابط‌عمومی و رئیس کانون خرد و توسعه ایران، ویژه ۲۰ دانش‌آموز پسر پایه هفتم و هشتم روستای فرات، ۶ دختر و ۷ پسر پایه اول تا ششم روستای رشم و ۱۸ دانش‌آموز روستای معلمان اجرا شد.

هوشمند ضمن ابراز خرسندی از استقبال دانش‌آموزان به شرکت در این کارگاه‌ها بر اهمیت گفت‌وگو و چرایی توجه به خوب سخن‌گفتن و پرهیز از صفت‌های نهی‌شده مانند دروغ و ناسزاگویی، رعایت حجب و حیا در سخن‌گفتن، شنونده‌ی خوب بودن، استفاده بجا از زبان بدن، لبخند زدن و...، تأکید کرد.

وی در ادامه‌ی سخنانش، هدف‌گذاری را اصل برنامه‌ریزی، عنوان و اظهار کرد: به شرطی می‌توانیم فرد مؤفقی باشیم که بتوانیم با مهارت‌های زندگی آشنا شویم.

هوشمند با بیان این‌که افراد در پنج ثانیه اول در مورد مخاطب خود قضاوت ذهنی دارند و پس از آن، زبان بدن، نحوه‌ی ورود، نوع نشستن، نوع نگاه و لحن کلام آن شخص می‌تواند قسمتی از ویژگی‌های شخصیتی او را ابراز کند، گفت: اولین اتفاق در معاشرت، شروع خوب است که می‌تواند با سلامی گرم همراه باشد و لحن سلام هم می‌تواند مفاهیم مختلفی ازجمله مهربانی، دوستی، عشق و حتی ناراحتی، بغض یا نگرانی را در برداشته باشد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران با اشاره به این‌که گفت‌وگو با حرف‌زدن فرق دارد، تأکید کرد: گفت‌وگوی سالم، لذت‌بخش‌ترین نوع ارتباط است و صورت هر فرد، بسیاری از احساس‌ها و خواسته‌های درونی او را نشان می‌دهد.

هوشمند در پایان کارگاه از دانش‌آموزان خواست تا خوب نگاه‌کردن، خوب گوش‌دادن، خوب لبخند زدن، قضاوت سالم داشتن و پرهیز از پیش‌داوری را تمرین و تقویت کنند و به محیط اطراف‌شان هم دقت داشته و آگاه باشند که این تمرین‌ها در توانمندسازی فردی آن‌ها اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =