کد خبر: 311126
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
بازدید 177
هفته پژوهش و استقبال اعضا از فعالیت‌های مرکز ۵ کانون اردبیل

مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون پرورش فکری اردبیل به مناسبت هفته پژوهش، ویژه‌برنامه‌هایی را در قالب برگزاری نمایشگاه کتاب‌های علمی، بازدید مدارس، معرفی شهدای انرژی هسته‌ای، کتاب‌های علمی، داروهای گیاهی و دورخوانی افسانه‌ها قدیمی ایران به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کرد.

در این ایام از کتاب‌های علمی موجود در مرکز و پژوهش‌های انجام‌گرفته توسط اعضا نمایشگاهی برگزار شد و مورد بازدید دانش‌آموزان مدارس و هم‌چنین اعضا قرار گرفت.

مربیان مرکز در رابطه با نحوه و شرایط استفاده از میکروسکوپ و هم‌چنین چگونگی استفاده از کره جغرافیایی توضیحاتی ارایه کرده و راجع به قاره‌ها، دریاها و زمین‌های خاکی کره زمین با اعضا به بحث و گفتگو پرداختند.

معرفی زندگی‌نامه شهدای هسته‌ای:

هم‌چنین زندگینامه‌ی مسعود علی محمدی و مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی‌نژاد و محسن فخری‌زاده از شهدای انرژی هسته‌ای ایران، به اعضا معرفی شد.

در هفته پژوهش با انجام فعالیت‌هایی همچون بحث آزاد(اهمیت پژوهش، تحقیق و روش تحقیق)، معرفی کتاب‌ و نویسنده‌های علمی، قصه‌گویی و شعرخوانی از دانش‌آموزان بازدیدکننده، استقبال به‌عمل آمد.

معرفی داروهای گیاهی:

در این فعالیت بعد از معرفی گیاهان و استفاده بهینه از آن‌ها، خواص درمانی گیاهانی هم‌چون بابونه، زنجبیل، پونه، مریم گلی، گل گاوزبان و آویشن برای اعضا توضیح داده شد.

مراحل انجام یک پژوهش:

مربیان برای جذابیت بخشی به فعالیت تحقیق و پژوهش و دوری از سخت‌انگاری این فعالیت ارزشمند، ضمن بیان حس کنجکاوی و کاوشگری انسان از بدو تولد و محقق بودن ذاتی انسان، مراحل گام به گام انجام یک پژوهش ساده را به اعضا توضیح دادند و سپس به رفع ابهام‌ها و سوال‌های آن‌ها پرداخته شد؛ در این خصوص به عنوان نمونه یکی از اعضا تحقیقی که انجام داده بود، برای بقیه اعضا ارایه کرد.

دورخوانی کتاب:

طبق برنامه قبلی مرکز که روزهای پنج‌شنبه دور خوانی کتاب انجام می‌گیرد، در هفته پژوهش نیز بعد از معرفی کتاب‌ها و افسانه‌های ایران، با فضاسازی در این خصوص، کتاب «زال و سیمرغ» دورخوانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =