کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان»

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» به صورت مجازی و با همکاری مشترک اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های اردبیل و سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی، کارگاه تخصصی«ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» با دعوت از محمد گودرزی دهریزی، نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان به همت کارشناسان آموزش‌وپژوهش کانون استان‌های اردبیل و سمنان، روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی، مدرس دوره با اشاره به ضرورت‌ها و کارکردهای ادبیات کودک و تأثیر این نوعِ ادبی در ارتقای خودباوری، اعتمادبه‌نفس و توانمندی کودکان؛ نقش واژه‌ها در جهانِ ذهنی کودکان را نقشی بسزا و مهم توصیف و عنوان کرد: لذت ذهن‌ورزی در کودکان از طریق واژه‌ها شکل می‌گیرد.

گودرزی دهریزی در ادامه، معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان را تشریح کرده و افزود: کودکان با کتاب‌ها می‌توانند مسایل بسیاری را یاد بگیرند و در زندگی تجاربی را به دست بیاورند که برای آینده آن‌ها بسیار مفیدوسودمند است؛ لیکن کار انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان کاری است بسیار دقیق که احتیاج به دقت و توجه بسیار دارد و بالاتر از همه، بدون شناخت کافی از کودک و کتاب، انجام آن به درستی ممکن نیست.

او بابیان این‌که نشان دادن ارزش کتاب و مطالعه به بچه‌ها، با عمل امکان‌پذیر است و نه با حرف؛ یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه و کتاب را کشف علایق کودکان عنوان و بر درک جهان کودک و داشتن نگاه علمی در انتخاب کتاب برای کودکان، تأکید کرد.

شایان‌ذکر است، این کارگاه آموزشی ویژه مسوولان و مربیان امور فرهنگی مراکز ثابت، سیار و پستی پیش‌بینی‌شده بود که نکات کاربردی و کلیدی در ارتباط با «شاخص‌ها و معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» ارایه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =