آموزش رصد آسمان در روستای خیرآباد سمنان

مربیان مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری پستی کانون پرورش فکری سمنان در هفته‌ی پژوهش با حضور در روستای خیرآباد، رصد آسمان را به اعضای کودک و نوجوان خود آموزش دادند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه حافظی مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اجرای برنامه‌ی آموزشی «رصد آسمان» با مشارکت مربی کتابخانه پستی این شهرستان در مدرسه برکت روستای خیرآباد، خبر داد و گفت: این برنامه به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش برای ۴۵ دانش‌آموز پایه چهارم، پنجم و ششم، پیش‌بینی و انجام شد.

وی هدف از اجرای این آموزش را آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با چگونگی رصد اجرام آسمانی، ترویج علم نجوم و ستاره‌شناسی، پی بردن به عظمت خدا، دقت در دنیای آفرینش و پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری در اعضا، عنوان و اظهار کرد: دانش‌آموزان از دریچه‌ی تلسکوپ، وضعیت خورشید را در روز، مشاهده و پاسخ پرسش‌های ذهنی خود را دریافت کردند.

حافظی در پایان افزود: نیما مستخدمین‌حسینی مربی کارگاه نجوم مجتمع کانون سمنان درخصوص کهکشان راه شیری، خورشید و بزرگی آن، فاصله‌ی کره زمین از خورشید، ماه و ستارگان، نکات ایمنی برای دیدن اجرام آسمانی به‌ویژه خورشید و...، مطالب مفید و کاربردی بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =