پژوهشکده آبزی‌پروری، مقصد گردشگری‌علمی اعضای کانون بندرانزلی

هم‌زمان با سیزدهمین ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش، پژوهشکده آبزی‌پروری شهرستان بندرانزلی، مقصد گردش‌گردی علمی مربیان و اعضای کانون شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان، این بازدید هم‌زمان با سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون و به منظور ارتقای سواد علمی اعضای نوجوان صورت‌گرفت.

آشنایی افزون‌تر اعضای نوجوان مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی با گونه‌های مختلف آبزیان دریای خزر (کاسپین)، آگاهی از شرایط نگهداری و پرورش ماهیان برای رهاسازی در دریا و چگونگی تشخیص و برطرف‌سازی بیماری‌های مختلف آبزیان از سوی پژوهش‌گران، دیگر اهداف این بازدید ۲ ساعته محسوب‌می‌شد.

برپایه این گزارش، حضور در بخش اکولوژی این پژوهشکده، بخش عمده‌ای از این بازدید را به خود اختصاص‌داد و طی آن «سیامک‌ باقری»، «هادی بابایی» و «رضا بهمنش»، از پژوهشگران این مجموعه در ارتباط  شیوه‌های پرورش پلانگتون، ترکیبات، کیفیت و دمای  لازم آب برای زیست پلانگتون‌ها و راه‌های پیش‌گیری از آلودگی  برای اعضای کانون صحبت‌کردند.

 تشریح فعالیت‌های بخش آبزی‌پروری این پژوهشکده، به ویژه نقش آن در تکثیر و رهاسازی  ماهیان در رودخانه‌ها و پیگیری چگونگی رشد و رسیدن آبزیان به دریای خزر، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه کارشناسان قرارداشت.

مربیان و اعضای کانون بندرانزلی در این روز، بازدیدی از واحد کشت و پرورش جلبک، به‌عنوان ذخیره غذایی آبزیان داشتند و با هدایت کارشناسان و بهره‌گیری از میکروسکوپ، با انگل‌ها و باکتری‌های تهدیدکننده حیات آن آشناشدند.

دعوت کارشناسان از اعضای نوجوان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های این پژوهشکده و تشویق آنان به حفاظت از محیط‌زیست، به ویژه‌منابع آبی و تالاب‌ها به عنوان بخش مهمی از زنجیره غذایی و بستری برای افزایش تولیدات ملی، پایان‌بخش این بازدیدعلمی به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است، سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با شعار«از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی»  از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =