دنیای بهتر، موانع کمتر با اقدام‌پژوهی هدفمند

مراحل و اصول اقدام‌پژوهی از سوی ابوالفضل بختیاری برای مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، ابوالفضل بختیاری نویسنده و پژوشگر ۲۸ آذر ۱۴۰۰ مهمان اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شد و به صورت حضوری و مجازی چرایی و چگونگی فعالیت اقدام‌پژوهی را برای علاقه‌مندان تشریح کرد.

بنابر این خبر، بختیاری ابتدا چند نمونه از موضوعات برگزیده کشوری اقدام‌پژوهی را مثال زد و اقدام‌پژوهی را گفتگوی علمی دو مربی با هم و طرح یک مسئله دانست.

ابوالفضل بختیاری درباره الفبای پژوهش به عنوان، مقدمه و چکیده پرداخت و گفت: عنوان اقدام‌پژوهی باید تا حد ممکن کوتاه، محدود و جزئی باشد. در مقدمه نویسنده آنچه را می‌خواهد بگوید در کلمات محدود بیان می‌کند و بهتر است با موضوع و زمینه اصلی پژوهش شروع شود. همچنین در خط آخر مقدمه باید هدف از نوشتن اثر و پژوهش را بیان کرد.

وی افزود: چکیده پژوهش عصاره و خلاصه پژوهش است که در آخرین مرحله کار پژوهش نوشته می‌شود و در ابتدای ساختار پژوهش و با قلم درشت‌تر به همراه کلیدواژه‌ها نوشته می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اقدام‌پژوهی یا کنش‌پژوهی را از روش‌های تحقیق توصیفی بیان و در ادامه تشریح کرد: در تنه اصلی گزارش اقدام‌پژوهی تبیین و تشریح مسئله به صورت مفصل و روایی صورت می‌گیرد.

بختیاری با اشاره به اینکه هیچ پژوهشی به دنبال مطرح کردن یک مسئله کلی نیست، شواهد یک و دو که باید در تنه اصلی پژوهش بیاید و چگونگی نوشتن نتیجه‌گیری و منابع را توضیح داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =