کد خبر: 311230
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
بازدید 176
نشست تخصصی "دوستی با طبیعت" در کانون بوشهر

نشست تخصصی دوستی با طبیعت هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش بصورت مجازی ویژه‌ی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش نشست تخصصی دوستی با طبیعت با دعوت از آرزو تنگستانی پژوهشگر فعال و مربی مسئول مرکز ریگ کانون بوشهر بصورت مجازی ویژه مربیان و اعضای مراکز کانون استان برگزار شد.

تنگستانی در ابتدای سخنانش، هدف اصلی از برگزاری این نشست را باتوجه به شعار هفته پژوهش " ازمساله شناسی تامعرفت شناسی"عنوان کرد : زباله‌ها امروزه مسئله‌ی مهم امروزه و بازیافت فرایندی است که در آن بعضی از مواد دورریز و استفاده ‏شده را به همان ماده یا مواد دیگری که قابلیت استفاده مجدد داشته باشند، تبدیل می‏کنند. از فواید بازیافت را می‌توان به کاهش آلودگی‏ محیط‏ زیست، صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی، کاهش گرمایش، حفظ بازیافت منابع طبیعی و ایجاد اشتغال نام برد.

وی در ادامه به مواد قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت اشاره کرد و اکوبریک کمک می کند مواد غیربازیافتی به نوعی قابل استفاده تبدیل شود افزود: اکوبریک نوعی بلوک یا آجر ساختمانی است که کاملاً از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت ساخته می‌شود و در حال حاضر بهترین روش برای مهار پسماندهای غیرقابل بازیافتی است. همان بطری‌های شفافِ بی‌رنگ و یا رنگی آب ‌معدنی ، نوشابه ، دلستر ، دوغ ، شیر و روغن که می توانیم شسته و خشک ‌کنیم.

آرزو تنگستانی در پایان اضافه کرد: اکوبریک یا آجر پلاستیکی در حال حاضر بهترین روش برای مهار پسماندهای غیر قابل بازیافتی است که معمولاً در صنعت بسته بندی از آن استفاده می‌شود و چگونگی ایجاد موضوعاتی که قابلیت پژوهشی دارند و می‌تواند تبدیل به یک محصول کاربردی با هدف رفع موانع در زندگی باشد.

این نشست پژوهشی توسط واحد آموزش و پژوهش استان بوشهر برنامه ریزی و در تاریخ یکشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =