اسامی برگزیدگان مهرواره  پژوهشی «عشق سرخ» اعلام شد

از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون خراسان رضوی، اسامی برگزیدگان مهرواره «عشق سرخ» اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، مراسم اختتامیه مهرواره پژوهشی «عشق سرخ» روز یک شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ با حضور ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان، کارشناسان ستادی، مسئولین و مربیان مراکز استان برگزار شد.  

در ابتدای این مراسم مدیر کل کانون استان  ضمن تسلیت شهادت جانسوز حضرت زهرا سلام الله علیها، بابهره‌گیری شعری از شاعر معاصر، حمید رضا برقعی در خصوص زندگی ارزشمند و معنوی حضرت زهرا (س) مباحثی را بیان کرد.

در ادامه مدیر کل کانون خراسان رضوی  ضمن گرامیداشت هفته پژوهش از تلاش کارشناسان و مربیان این حوزه قدردانی کرد.

زره ساز با تاکید بر نقش فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در پرورش نگاه جستجوگر و آگاهی بخشی به کودکان نوجوانان، به موضوع فرهنگ و هویت اشاره کرد و افزود:  هویت  هر سرزمینی، دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص آن سرزمین و تحت عناصر مذهبی، تاریخی، جغرافیایی، عقیدتی و...  است و  شناخت، تکوین و پرورش هویت ملی باعث ایجاد حس تعلق، وابستگی و وفاداری به میهن می‌شود و فرد را مصمم می‌نماید که در جهت اعتلای فرهنگ خود بکوشد و در برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کند.

مدیر کل کانون اهداف برگزاری مهرواره «عشق سرخ» را برشمرد و گفت: آیین‌های عزاداری یکی از باشکوه‌ترین  مراسم در کشور ماست که با گذشت بیش ازهزارسال هنوز هـم به صورت زنـده و پویا در حیـات اجتماعی ما جریان دارد. این مهرواره  به  با هدف بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی وآشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با هویت ملی و آموزه های دینی، اخلاقی برگزار شد.

 در بخشی دیگری از این مراسم مرضیه فیروزکوهی (کارشناس فرهنگی استان) پژوهشی با موضوع پیشنه تاریخی عزاداری در ایران و اعظم نجف زاده (مربی مسئول مرکز۴ مشهد) مطالبی در خصوص آیین نخل  گردانی ارائه  کردند.

 شایان  ذکر است : فراخوان  مهرواره پژوهشی «عشق سرخ» همزمان با ماه محرم برای مراکز ارسال شد که مورد استقبال  مخاطبان  قرار گرفت و پس از بررسی های  صورت گرفته  توسط  اعضای کارگروه پژوهش استان، در بخش پژوهش اعضا از بتول مریخی، ناهید باقری، کوثرآرین نژآد با هدایت فریده خسروی (مربی مسئول قوچان)  و در بخش نشریه الکترونیکی از  سمانه عبدالهیان (مسئول مرکز بجستان) و سید محمد  قریشیان(عضو مرکز) با راهنمایی سید حسین قریشیان(مربی مسئول  مرکز ۱ سبزوار) تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =