ایام فاطمیه در کانون گیلان گرامی‌داشته می‌شود/ تبیین نقش ام‌ابیها (س) در پرورش شخصیت‌ها و شکل‌گیری رویدادها

به‌مناسبت ایام فاطمیه، همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان به تبیین نقش بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(س) در پرورش شخصیت‌ها و شکل‌گیری رویدادها برای کودکان و نوجوانان می پردازند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، تقویت باورهای دینی کودکان و نوجوانان از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و مربیان این نهاد فرهنگی با بهره‌گیری از شیوه‌های هدف‌مند و خلاقانه، به بسط و گسترش فرهنگ مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی می‌پردازند.

ایام فاطمیه نیز بستری مناسب برای برای تقویت زیرساخت‌های فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود و همکاران ستادی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ضمن فضاسازی مناسب، نسبت به آشناسازی افزون‌تر آینده‌سازان با سیره‌عملی حضرت‌فاطمه زهرا(س) و نقش بی‌بدیل  بانوی آب و آیینه برای مخاطبان، اقدام‌می‌کنند.

این درحالی‌است که بازخوانی رویدادهای ماندگارِ صدراسلام تا به امروز که با الگوپذیری از ام ابیها شکل‌گرفت، در دستورکار قراردارد و برهمین اساس نیز مربیان کانون گیلان در مسیر تبیین دلایل شکل‌گیری حماسه ۹ دی(روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) و تشریح پیشینه فکری و دلایل جان‌فشانی‌های بزرگانی چون سردار رشیداسلام، شهیدحاج قاسم سلیمانی که با تأسی از این بانوی نمونه و ولایت‌پذیری ایشان صورت‌گرفت، گام‌برمی‌دازند.

برپایه این گزارش، اجرای برنامه‌های حضوری و مجازی فرهنگی، هنری و ادبی از جمله این‌ حرکت‌هاست و طی آن مربیان و اعضای کودک و نوجوان با آماده‌سازی کلیپ، قصه‌گویی، خوانش‌شعر، معرفی شخصیت و برپایی کارگاه‌های شعر و داستان‌نویسی، نقاشی و خوش‌نویسی و... به واکاوی اندیشه‌های والای‌ این شخصیت‌ها و دلایل شکل‌گیری رویدادها می‌پردازند.

برپایی نشست بصیرت افزایی، برگزاری سوگواره«مه‌یاس»، ویژه‌ایام فاطمیه در محل نگارخانه آفرینش کانون گیلان، حضور در تجمع پرشور نهم دی و گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهیدحاج‌قاسم سلیمانی و هم‌چنین، تبیین دلایل نام‌گذاری آن به‌عنوان«روز جهانی مقاومت»، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان است که با تولید محتوا و انتشار آثار مربیان و اعضای در بسترفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همراه‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =