درخشش خراسان رضوی در دومین مهرواره داستانی آفرینش

دومین مهرواره داستان آفرینش که در مهر ۱۴۰۰ با انتشار فراخوان سراسری کار خود را آغاز کرده بود، در اولین روزهای زمستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و ونوجوانان خراسان رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: استان خراسان رضوی با انتشار فراخوان به انجمن های فعال ادبی،   ۷۸ اثر از ۴۴ نویسنده دریافت کرد. داوران مرحله استانی خانم الهام فلاح (مربی ادبی قوچان)، خانم بهاره قانع‌نیا (مربی ادبی مراکز مشهد) و آقای حسین عباس‌زاده (کارشناس روابط عمومی از دفتر استان) و ناظر استانی خانم محبوبه بزم آرا (شاعر، معاون فرهنگی اداره کل) بودند. در مرحله نهایی داوری استان، ۲۲ نویسنده با ۲۸ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

در داوری نهایی کشور در پایان دو مرحله داوری و از میان ۵۴۴ اثر رسیده از سوی ۴۲۵ شرکت‌کننده از سراسر کشور، ۹۳ نفر از اعضای انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون به عنوان نفرات برگزیده این رویداد کشوری معرفی شدند. از این تعداد، آثار ۲۱ نفر نیز در بخش ویژه طنز در فهرست برگزیدگان قرار گرفت.

در این میان استان خراسان رضوی با ۹ برگزیده کشوری جزو استان های برتر کشور اعلام شد. شهرزاد لعل‌بذری و زهرا بیژن‌یار  عضو مرکز هفت مشهد با همراهی خانم‌ها بهاره قانع‌نیا و هانیه سلامی‌راد،   فاطمه ارزه‌گر عضو مکاتبه‌ای با همراهی عزت صدیقی لویه، مهسا معدنی خوشبخت عضو مرکز نیشابور با همراهی زهره اکبرآبادی، محمدجواد مهماندوست و احمد رشید در بخش طنز هر دو از مرکز قوچان با همراهی الهام فلاح، بیتا قاسمی عضو مرکز پنج مشهد و سیده فاطمه دیانت در بخش طنز عضو مرکز دو مشهد با همراهی الهام دهقان از برگزیدگان دومین مهرواره داستان آفرینش ۱۴۰۰ بودند.

اعضای هیات انتخاب آثار در مرحله اول متشکل از عالمه میرشفیعی، سمیه آورند، عزت صدیقی‌لویه، بتول پورشیخ، زهرا غلامی و حسین قربان‌زاده، همگی از کارشناسان و مربیان داستان‌نویس کانون استان‌ها بودند.

در مرحله پایانی نیز مژگان بابامرندی، فرزانه رحمانی و عباس قدیرمحسنی؛ سه نفر از اهالی قلم و نویسندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار انتخاب نهایی آثار و برگزیدگان را انجام دادند.

صدیقی افزود: در حال حاضر انجمن داستان علاوه بر آفتاب مشهد، مهتاب قوچان با همراهی خانم الهام فلاح، مهتاب نیشابور با همراهی رابط ادبی خانم زهره اکبرآبادی و مهتاب چناران و توس با همراهی خانم زهرا امیری‌فر فعال است.

گفتنی است به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا مراسم پایانی غیر حضوری و  با ارسال هدایای فرهنگی و لوح سپاس از برگزیدگان قدردانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =