«لاک‌پشت و خرگوش» به مرکز تئاتر کانون رسیدند

نمایش محیطی «لاک‌پشت و خرگوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو نمایشنامه‌نویس حوزه کودک و نوجوان و کارگردانی سعید صادقی از روز ۱۳ دی در محوطه باز مرکز تئاتر کانون اجراهای خود را آغاز می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش محیطی «لاک‌پشت و خرگوش» با نگاهی به داستانی به همین نام، ویژه مخاطبان خردسال و کودک در فضای باز روبروی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

در این نمایش خرگوش پس از شکست در مسابقه با لاکپشت، مسابقه را به دور دوم می‌کشاند و با تیزهوشی برنده می‌شود، اما این اتفاق منجر به قهر او با لاکپشت می‌شود و اما با میانجی‌گری بازیگر نمایش، مسابقه سوم برگزار می‌شود و اتفاق‌های تازه‌ای رخ می‌دهد.

کارگردان این نمایش درباره انتخاب این متن گفت: در این نمایش مهارت‌های زندگی همچون همدلی و همکاری در کار گروهی به بچه‌ها یادآوری می‌شود و ما تلاش کردیم از طریق نمایشی ساده و به دور از پیچیدگی، خردسالان را در معرض این پرسش قرار دهیم که کدام یک از موضوع‌ها دارای اهمیت است؛ لذت برنده شدن در رقابت‌ها یا پایدار نگاه داشتن دوستی و چگونه می‌توان هر دو شیرینی را با هم داشت.

سعید صادقی افزود: خردسالان امروز از همدلی کمتری در مقابل همسالان خود برخوردار هستند و روبحیه مشارکت در کار گروهی باید در آن‌ها تقویت شود. بنابراین این نمایش را به دلیل محتوای ارزشمندش برای اجرا انتخاب کردم.

بر اساس این گزارش بازیگر، بازی‌دهنده عروسک‌، طراح صحنه و دکور این نمایش مریم اکبری، مشاور هنری عادل بزوده، دستیار کارگردان، طراح پوستر و بروشور پارمیدا عزیزی‌نژاد، طراح لباس سعید صادقی، ساخت دکور علیرضا حسین‌پور، تنظیم و انتخاب موسیقی فرید نوایی، منشی صحنه پارمیس عزیزی‌نژاد، ساخت تیزر و افکت سعید بکائی و روابط عمومی گروه، مهدی سربازی هستند.

این نمایش از روز ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰ در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود و مخاطبان می‌توانند این نمایش محیطی را به صورت رایگان تماشا کنند.

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به بخش خردسال بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز راه یافته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =