۳ برگزیده و ۸ شایسته‌ی تقدیر از هشتمین دوسالانه هنرهای تجسمی«آفرینش» کانون

برگزیدگان هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار رشته نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی معرفی شدند و کانون استان اردبیل ۳ برگزیده و ۸ شایسته‌ی تقدیر داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در مجموع ۲۹۳۹ اثر در چهار رشته نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی به دبیرخانه هشتمین دوسالانه ملی ارسال‌شده بود که از آن میان ۱۱۴ اثر به عنوان برگزیده و ۱۱۶ اثر شایسته قدردانی شناخته شدند.

براساس این خبر، در رشته «نقاشی» و در گروه سنی ارشد(۱۸+ سال)؛ میلاد صادقی از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل «برگزیده» شد و رقیه عبادالهی از مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر(آلنی)، عنوان «شایسته‌ی تقدیر» دریافت کرد. هم‌چنین آنیا محمدباقرزاده در گروه سنی نوخوان(۷+ سال) و عسل نویدبخش در گروه سنی نوجوان(۱۵+ سال) از مرکز شماره ۱ کانون اردبیل به عنوان «شایسته تقدیر» دست یافتند.

هیأت داوران رشته «نقاشی» شامل نادر موسوی‌فاطمی، معصومه فاضلی‌مقدس و ندا محققی، از میان ۷۷۰ اثر انتخابی در مرحله اول در شش گروه سنی، در مجموع ۳۷ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۴ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

رشته‌ی «سفال‌گری» و در گروه سنی نونگاه(۱۲+ سال)؛ پانیذ مصطفی‌زاده از مرکز شماره۴ کانون اردبیل به عنوان «برگزیده» و ساناز کریمی از همان مرکز به عنوان «شایسته‌ی تقدیر» شناخته شد. هم‌چنین هادی مجرد در گروه سنی نونهال(۹+ سال)، زهرا شمس و فاطمه یاقوتی در گروه سنی نوجوان(۱۵+ سال) هر سه از مرکز شماره ۳ کانون اردبیل به عنوان «شایسته تقدیر» دست یافتند.

هیأت داوران بخش «سفال‌گری» شامل عبدالعظیم آذرخیل، هدی محسنی و نغمه معنوی‌راد از میان ۳۱۲ اثر در شش گروه سنی، در مجموع ۲۶ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۳ اثر شایسته قدردانی دانستند.

هم‌چنین در رشته «خوشنویسی» و در گروه سنی ارشد(۱۸+ سال)، امیرحسین روان‌نخجوانی از مرکز شماره ۱ کانون اردبیل «شایسته‌ی تقدیر» شناخته شد.

در رشته «خوشنویسی» نیز هیأت داوران شامل ربابه حسین‌پور، عطیه رستمی‌زاده و عارفه هدایت از میان ۳۲۶ اثر در پنج گروه سنی، در مجموع ۳۱ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۹ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

در رشته «عکاسی» هم آیلین بدر از مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان گرمی در گروه سنی نونگاه(۱۲+ سال) به عنوان «برگزیده» شناخته شد.

هیأت داوران رشته «عکاسی» نیز شامل بهنام زهری‌سامیان، مامک یحیی‌پور و سمیرا صحرانورد، از میان ۲۸۰ اثر انتخابی در مرحله اول در چهار گروه سنی، در مجموع، ۲۰ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

با توجه به تعداد آثار ارسال شده در رشته‌های «نقاشی» و «عکاسی» داوری در این دو رشته، در دو مرحله صورت گرفت.

به گفته‌ی کیوان باقلاچی کارشناس آفرینش‌های هنری، تعداد ۱۳۰ اثر از کانون استان اردبیل به هشتمین دوسالانه‌ی ملی هنرهای تجسمی«آفرینش» کانون ارسال شده بود و کسب این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌ مربیان آفرینش‌های هنری کانون استان اردبیل از جمله؛ نیر پیکام، کیمیا فتاحی، مهسا صالحی، هاجر بابیانی، سمیه جعفری، فاطمه مصطفی‌زاده و سمیه رحیمی است.

هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» از سوی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =