بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد

همزمان با نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» مراکز استان‌های کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف با برگزاری برنامه‌های مختلف، نهم دی را گرامی داشتند.

آذربایجان شرقی

برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی با هدف آشنایی نوجوانان با فرهنگ مقاومت و ضرورت بصیرت برای ارتقای توانمندی و اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برگزار شد.

نشست‌های تخصصی با موضوع آزاداندیشی و بصیرت‌افزایی، از جمله این برنامه‌ها بود.

اجرای ده‌ها برنامه و فعالیت فرهنگی نظیر قصه‌گویی، معرفی کتاب، نمایش خلاق، مسابقه و سرود از دیگر برنامه‌هایی بود که با محوریت بزرگداشت حماسه ۹ دی به میزبانی مراکز کانون در سراسر این استان برگزار شد.

همچنین نشست ویژه انجمن شعر و داستان شهریار که با حضور نوجوانان منتخب نویسنده و شاعر استان برگزار می‌شود، جلسه دی ماه خود را به خوانش آثار مربوط به مفاهیم مرتبط با ایثار و مقاومت اختصاص داد.

خراسان جنوبی

در استقبال از فرارسیدن دهه بصیرت و در آستانه‌ ۹ دی ماه ویژه برنامه و عصر شعر به منظور گرامی‌داشت این مناسبت در مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شهرستان فردوس برگزار شد.

در این ویژه برنامه ابتدا اعضای شرکت‌کننده با حضور در نشست‌های بحث آزاد با موضوع‌ اتفاق‌هایی که منجر به شکل گرفتن حماسه ۹ دی شد، درباره‌ هوشیاری در مقابل فتنه‌های دشمنان بحث و گفت‌وگو کردند.

سپس کودکان و نوجوانان عضو این مرکز در ویژه برنامه‌ عصر شعر شرکت کردند و به خوانش اشعاری با موضوع رهبر، ایثار، وطن، شهادت، مقاومت بصیرت، میثاق امت با ولایت پرداختند.

همچنین معرفی وقایع ۹ دی و دهه بصیرت، قصه‌گویی و مسابقه نقاشی با موضوع بصیرت از برنامه‌های اجرا شده در دهه بصیرت از سوی کتابخانه سیار روستایی کانون در روستای تقاب بود.

زنجان

همزمانی سه رویداد ۹ دی، ۱۳ دی و ایام فاطمیه بهانه‌ای شد تا کانون استان زنجان در گرامیداشت این ایام، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوان استان در سطح مراکز برگزار کند.

برهمین اساس معرفی وقایع، پخش انیمیشن، نماهنگ و سرودهای کانون و همچنین تکریم از خانواده‌های شهدا و دعوت از سخنرانان و خاطره‌گویان به جهت بالا بردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین اعضا از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرا شد.

کانون پرورش فکری استان زنجان با مشارکت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به برگزاری گرامیداشت ۹ دی کرد.

برگزاری برنامه‌ بصیرت‌افزایی، آماده‌سازی نماهنگ، معرفی‌کتاب و شخصیت، قصه‌گویی و خوانش دل‌نوشته و اجرای برنامه‌های ورزشی از سوی کودکان و نوجوانان ورزش‌های رزمی از جمله برنامه‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در قالب فعالیت‌های این روز بود.

قزوین

به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، برنامه‌های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا شد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان معرفی وقایع و ایام با اجرای طرح دیواری، معرفی جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی، کارگاه کاردستی پرچم جمهوری اسلامی، شعارنویسی مناسبتی، پخش نماهنگ با محوریت حماسه نهم دی و معرفی کتاب «آوازی برای وطن» از جمله این فعالیت‌ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نیز برگزاری نشست با محوریت آشنایی با روز بصیرت با حضور پنجاه عضو کودک و نوجوان و فعالیت‌های مشارکتی با آموزش و پرورش منطقه ضیاآباد شامل اجرای سرود با عنوان «صبر بصیر» از برنامه‌های هفته بصیرت بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین، ویژه‌برنامه‌ای را به مناسبت سالروز ۹ دی برگزار کرد. بحث آزاد و تبادل نظر اعضا درباره وطن‌دوستی، پخش نماهنگ درباره پرچم ایران و توضیح مفهوم هر رنگ، معرفی وقایع ۹ دی همراه با نمایش عکس و نماهنگ، بحث آزاد درباره بصیرت و آگاهی راجع‌به دشمن امروز به‌ویژه در فضای مجازی، شعرخوانی و کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌هایی بود که به این مناسبت برگزار شد.

همچنین هم‌زمان با سالروز ۹ دی، مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در همایشی که در گلزار شهدای قزوین برگزار شده بود، شرکت و به مقام شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

کردستان

مرکز آفرینش‌های هنری کانون استان کردستان به مناسبت گرامیداشت ۹ دی، نمایشگاه نقاشی «یاد یار» را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی کودکان و نوجوانان با مناسبت‌های ملی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا برگزار کرد.

در این نمایشگاه ۶۳ اثر نقاشی با موضوع ایثار و شهادت، پرتره شهدای شاخص استان، از اعضای مراکز استان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

گیلان

مراکر فرهنگی هنری کانون استان گیلان به‌مناسبت ایام فاطمیه، به تبیین نقش بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(س) در پرورش شخصیت‌ها و شکل‌گیری رویدادها برای کودکان و نوجوانان پرداختند. تقویت باورهای دینی کودکان و نوجوانان از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و مربیان این نهاد فرهنگی با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و خلاقانه، به بسط و گسترش فرهنگ مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی می‌پردازند.

اجرای برنامه‌های حضوری و مجازی فرهنگی، هنری و ادبی از جمله برنامه‌هایی بود که طی آن مربیان و اعضای کودک و نوجوان با آماده‌سازی نماهنگ، قصه‌گویی، خوانش‌شعر، معرفی شخصیت و برپایی کارگاه‌های شعر و داستان‌نویسی، نقاشی، خوش‌نویسی و... به واکاوی اندیشه‌های والای‌ این شخصیت‌ها و دلایل شکل‌گیری رویدادها پرداختند.

برپایی نشست بصیرت‌افزایی، برگزاری سوگواره «مه‌یاس»، ویژه ‌ایام فاطمیه در محل نگارخانه آفرینش کانون گیلان، حضور در تجمع پرشور نهم دی و همچنین، تبیین دلایل نام‌گذاری آن به‌عنوان «روز جهانی مقاومت»، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود که با تولید محتوا و انتشار آثار مربیان و اعضا در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همراه‌ شد.

علاوه براین هم‌زمان با روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» کارکنان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رزمایش ولایت‌پذیری شرکت‌کردند.

همچنین برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی، آماده‌سازی نماهنگ و کار دیواری، معرفی ‌کتاب و شخصیت، قصه‌گویی و خوانش دل‌نوشته، برپایی کارگاه آموزش کاردستی، خوش‌نویسی و نقاشی، از جمله برنامه‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در قالب فعالیت‌های حضوری و برخط بود.

لرستان

در گرامیداشت حماسه ۹ دی در مرکز کانون شهرستان اشترینان نشستی با موضوع بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار و فعالیت‌های متنوعی از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری لرستان و اداره کل با موضوع روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اجراشد و در ادامه اعضا در مسابقه «نوشتن بهترین جملات بصیرتی» شرکت کردند.

همچنین اجرای فعالیت‌هایی برای معرفی وقایع، کتاب و خوانش شعر، برپایی کارگاه‌های ادبی، ایستگاه نقاشی، ازجمله برنامه‌هایی بود که مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به صورت مجازی و حضوری در مراکز برگزار کردند.

نماهنگ‌های مختلفی نیز با موضوع ۹ دی روز «بصیرت و میثاق با ولایت» و انیمیشن از سوی مربیان تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

همدان

مدیرکل و کارکنان کانون استان همدان نیز هم‌زمان با ۹ دی روز بصیرت، با راهپیمایی و حضور در تجمع مردمی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

همچنین همکاران ستادی این اداره کل با حضور در گلزار شهدا، علاوه بر بیعت با شهدا، یاد و خاطره‌ شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =