برگزاری نشست بصیرت‌افزایی/ جهاد تبیین ارزش‌ها برای کودکان و نوجوانان

هم‌زمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نشست بصیرت‌افزایی با حضور کودکان، نوجوانان و اولیای تربیتی در کانون پرورش فکری استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست بصیرتی در حاشیه برگزاری سوگواره آیینی «مه‌یاس» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و در دومین سال‌گشت شهادت سردار رشید اسلام، حاج‌قاسم سلیمانی صورت‌گرفت، برپاشد.

بصیرت‌افزایی و حرکت در مسیر تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای مخاطبان، از اولویت‌های دست‌اندرکاران برگزاری این نشست بود که با حضور کودکان، نوجوانان و اولیای تربیتی در محل نگارخانه «آفرینش» اداره‌کل کانون استان گیلان در شهر رشت برگزارشد.

این درحالی است که رئیس  ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان و از نقش‌آفرینان صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی، میهمان این نشست بصیرتی ‌بود و از تکرار رویدادهای جهان اسلام در اشکال و مقاطع مختلف سخن‌گفت.

مجید دوهندو در همین زمینه، از «حُب» و «بغض» حاکم بر شرایط شکل‌گیری این رویدادها صحبت‌کرد و افزود: آن‌چه نقطه مشترک حق‌طلبان محسوب‌می‌شود، «بصیرت»، «ولایت‌پذیری» و «ادای تکلیف در زمان مقتضی» است.

وی در تشریح این سخنان، شاخصه‌های شخصیتی بانوی دوعالم، حضرت فاطمه(س) را مورد توجه قرارداد و با خاطرنشان‌کردن تعلق خاطر عالمیان، به ویژه آزادگان به پاره جگر پیامبرگرامی اسلام (ص) گفت: بصیرت در شناخت ولی، ادای تکلیف، جان‌فشانی و تحمل ناملایمت‌ها، نمایان‌گر بخشی از این ویژگی‌هاست که در حمایت از امام علی(ع)  به عنوان ولی و همسر، تجلی یافته‌است.

سرهنگ پاسدار مجید دوهندو در این میان اشاره‌ای به ظهور سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان ایران اسلامی داشت و با یادآورشدن الگوپذیری این بزرگواران از حضرت فاطمه (س) اظهارکرد: این سرزمین، مهد شیرمردان و شیرزنانی است که شیر محبت اهل بیت(ع) نوشیده‌اند و ستارگان نورافشان آسمان ولایت محسوب‌می‌شوند.‌

او در این ارتباط به ۸ هزار شهید گیلانی هشت‌سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان اشاره‌کرد و با خاطرنشان‌کردن سخاوتمندی آنان گفت: سردار دل‌ها از بزرگان این قهرمانان است که تاثیری فراملی و در ابعاد جهانی داشته‌اند.

دوهندو در ادامه، ارادت سردار سلیمانی و جایگاه وی نزد مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را به قدر و منزلت مالک اشتر در منظر امام علی(ع) تشبیه‌کرد و با اشاره به تبیین ویژگی‌های شخصیتی این چهره‌های ولایت‌مدار و باورمند از سوی امام و ولی عصر گفت: رسالت مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری، مربیان و اعضای توانمند آن  نیز ارایه خلاقانه این مفاهیم به جامعه است.

وی در همین‌حال به برگزاری سوگواره «مه‌یاس» و برپایی نشست بصیرت‌افزایی از سوی کانون استان گیلان اشاره و با مهم توصیف‌کردن این حرکت‌های فرهنگی، هنری و ادبی گفت: مرور کتاب گذشته، گویای هجمه‌ها و سیاه‌نمایی دشمنان است و برهمین اساس نیز برگزاری چنین آیین‌ها و نشست‌های بصیرتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان به ویژه در عرصه فضای مجازی ضرورت دارد.

پایان‌بخش این نشست بصیرتی که صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۰ در محل نگارخانه « آفرینش» اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، بازدید مسئولان از کارگاه‌های نقاشی و خوش‌نویسی مربیان با موضوع ایام فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی بود.

یادآورمی‌شود در این آیین افزون بر میهمان برنامه، کودکان، نوجوانان و اولیای تربیتی، علی‌رفاهتی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان و محمدرضا واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت حضوری صمیمانه داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =