مهم‌ترین و اساسی‌ترین تأثیرگذاران روی اعضای کانون، مربیان هستند

نشست فصلی مدیران‌کل استانی و ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با حضور مدیران‌کل استانی و ستادی ضمن قرائت فرازی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده گشایش‌هایی در کانون خواهیم داشت و مجلس در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته است. برهمین اساس در زمینه مالی، تبدیل وضعیت و جذب نیروها برنامه‌هایی تنظیم شده است.
وی خطاب به مدیران استانی بیان کرد: در جذب منابع مالی و تجهیزات دست شما در استان کاملا باز است اما در مورد نیروی انسانی چون اعتباراتش ملی است نیاز به گرفتن مجوز از ستاد دارید.
مدیرعامل کانون اظهار کرد: درحال حاضر کانون مجموعه‌ای شناخته شده، پاک و مقدسی است که همکاران باید در تعامل و همکاری کامل با همدیگر باشند و مدیران استانی با شفافیت با همکاران برخورد کنند.
علی‌اکبرزاده در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره خیّران کانون‌ساز گفت: برخی کانون‌ها نیاز به بازسازی یا ساخت ساختمان جدید دارند، این موضوع لازم است بررسی و تصمیمات لازم گرفته شود. 

مدیرعامل کانون با اشاره به عملکرد مربیان تصریح کرد: مربیان کانون باید امکان بروز خلاقیت داشته باشند و برای من مهمترین موضوع مربیان و عملکرد آنهاست. همه فعالیت‌های کانون برای این است که مربیان ما در مراکز گوناگون کار خود را به درستی انجام دهند؛ بنابراین پشتیبانی از مربیان در زمینه‌های مختلف ضرورت دارد.
وی افزود: برخی کارشناسان در استان‌ها سابقه خوبی دارند و نظرات آنها برای ما مهم است. اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد خوب است از نظر کارشناسان استانی بهره ببریم و یا شورای کارشناسان استان را داشته باشیم و در ستاد نیز از نظرات آن‌ها استفاده کنیم.
علی‌اکبرزاده با تأکید بر موضوع آموزش ادامه داد: از طرفی کیفیت در آموزش‌ها مهم است و مربیان ما نیاز به آموزش به‌روز دارند. در این زمینه باید با خود مربیان همفکری شود تا دریابیم چه نیازهایی دارند.
وی درباره انجمن‌ها عنوان کرد: انجمن‌ها باید فعال باشند و از افراد متخصص استفاده شود. لازم نیست همه مراکز تمام انجمن‌ها را داشته باشند، اگر استانی امکان راه‌اندازی انجمن تازه‌ای را ندارد می‌تواند از استان‌های همجوار کمک بگیرد.
علی‌اکبرزاده در پایان گفت: با توجه به تغییر شرایطی که قبلا به دلیل بیماری کرونا وجود داشت، درحال حاضر مراکز کانون کاملا باز هستند و اگر در برخی موارد مشکلی وجود دارد سریعا حل شود و این به منزله ابلاغ رسمی است.
گزارش‌های استانی، مشکلات استانی، تعامل مدیر و همکاران، تعامل مدیران با سازمان‌های بیرونی، جذب نیرو، برگزاری وبینار و جلسات گروهی با مربیان، سفارش به بازدید مدیران از مراکز مختلف و به روز شدن فعالیت‌های استانی از دیگر موضوع‌هایی بود که در این جلسه مدیرعامل کانون به آنها اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =