برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با  ویژگی های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و نحوه ارتباط با آنها»

به همت واحد کارشناسی فرهنگی خراسان رضوی وبینار آموزشی «آشنایی با ویژگی های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و نحوه ارتباط با آنان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی وبینار آموزشی «آشنایی با  ویژگی های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و نحوه ارتباط با آنان» با هدف آگاهی بخشی به مربیان ومعلمان روزچهارشنبه ۸  دی ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی، برگزار شد.

مرضیه فیروزکوهی، کارشناس فرهنگی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کارگاه تعداد ۱۰۰ نفر از مربیان کانون و معلمان مدارس استثنایی شرکت نمودند. این کارگاه در راستای مفاد تفاهم نامه بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

   فیروزکوهی افزود: امسال بیستمین سال تاسیس اولین مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه می‌باشد و این مراکز با هدف حضور اعضای نیازهای ویژه در کنار سایر کودکان تاسیس شده است.

کارشناس  فرهنگی استان با اشاره به فعالیت مراکزفراگیر کانون، گفت: اولین مرکز فراگیر خراسان‌رضوی هم در سال ۹۶ افتتاح شد  به همین روی مربیان مرکز فراگیر آموزش های خاصی در این رابطه دیدند، ولی از آنجایی که خیلی از همکاران در مراکز دیگر نیز با چنین اعضایی برخورد دارند در همین راستا آفرینش های فرهنگی کارگاهی با مضمون ویژگی های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و نحوه ارتباط با آنان با تدریس سرکارخانم حامد (دکترای روانشناسی تربیتی) برگزار کرد.

در این کارگاه مباحثی در مورد ویژگی های کودکان کم توان ذهنی، اوتیسم، معلول جسمی حرکتی و ناشنوا و نابینا مطرح شد و هم چنین در مورد برخورد با این بچه ها نیز توضیحاتی ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =