کتاب، شناسنامه کانون پرورش فکری است

کتاب شناسنامه کانون پرورش فکری است و خانواده‌ها وقتی مرغک کانون را روی کتابی می‌بینند با اعتماد کامل آن را برای کودکان و نوجوانان خود تهیه می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون در نشستی که با حضور تصویرگران، معاون تولید و مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: مرغک کانون روی کتاب‌ها برای خانواده‌ها احساس اطمینان ایجاد می‌کند زیرا خانواده‌ها می‌دانند که برای انتخاب کتاب‌ها و چاپ و انتشار آنها افراد متخصصی در کانون با حساسیت، وسواس و توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در تلاش هستند.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: موضوع کتاب و چاپ و نشر آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: کانون میزبان دایمی تصویرگران، نویسندگان و شاعران است و آنها می‌توانند از فضای کانون برای برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی و مشورت به دور از مسائل اداری استفاده کنند.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه تصویر باعث جذابیت کتاب می‌شود، گفت: تصاویر به درک بهتر مطالب کمک می‌کند. تصویرگری و جذابیت بصری مثل صحنه و دکور نمایش است که باعث می‌شود خواننده برای خواندن کتاب میل بیشتری داشته باشد.

علی‌اکبرزاده افزود: گاهی تصاویری که استفاده می‌شود از نوع واقعی بوده و گاهی نیز انتزاعی است و این کودک و نوجوان را به فکر فرو می‌برد و باعث می‌شود ذهن آنها خلاق شود.

 تصاویر درک مطلب را راحت‌تر کرده و گاهی باعث می‌شود کودکان تصاویر را در رویاهایشان هم ببینند که این نشان‌دهنده تاثیر بالای آن است.

وی ادامه داد:  باید تعامل نویسنده و تصویرگر بعد از اینکه متن برای تصویرگری داده شد به حداکثر خود برسد تا اگر ابهامی در نوشته وجود دارد برطرف شود.

گفتنی است در این نشست تصویرگرانی همچون علیرضا گلدوزیان، پژمان رحیمی‌زاده، کمال طباطبایی، فرشته جعفری‌فرمند، عسل حاذقی، سعیده احمدی، دلارام فغانی، شیلا خزانه‌داری، مانلی منوچهری، نگین حسین‌زاده حضور داشتند و دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =