رونمایی از پوستر نمایش "آش آشتی‌کنان"

با حضور مدیرکل کانون استان و جمعی از اهالی تئاتر از پوستر نمایش آش آشتی کنان تولید کانون خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نمایش آش آشتی کنان به کارگردانی محمد جهانپا و به تهیه کنندگی کانون خراسان رضوی تولید شده است.

در مراسم رونمایی پوستر این نمایش، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان گفت: ۱۹ دی پنجاهمین سالروز گشایش مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و کانون خراسان‌رضوی در راستای وظایف خود و جایگاه و تاثیرگذاری نمایش در بین کودکان و نوجوانان تئاتر آش آشتی کنان را تولید و روی صحنه برد.

ابراهیم زره ساز در ادامه تاکید کرد: تئاتر کودک باید جنبه آموزشی داشته باشد. آموزش های غیرمستقیم که از طریق هنر و بخصوص تئاتر به کودک القاء می شود، تاثیر و ماندگاری بیشتری را در ذهن و زندگی کودک ایجاد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازندگان نمایش‌های کودکان و نوجوانان و دیگر آثار هنری در این حوزه باید شناخت کاملی از دنیای مخاطبان داشته باشند، تا با زبان آنها پا به عرصه این مخاطبان بگذارند.

زره ساز با اشاره به جایگاه هنر تئاتر در آموزش و تربیت کودکان گفت: ایجاد اعتماد به نفس، حرکت و نشاط، فهم و درک عمیق از وقایع، پرورش استعدادها و درمان برخی مشکلات رفتاری نظیر گوشه‌گیری و انزوا از اثرات هنر تئاتر است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با یاد آوری اینکه تقویت تخیل صحیح و حس مسوولیت پذیری از دیگر مواهب هنر تئاتر است، افزود: ایجاد خاطره های ماندگار از یک فعالیت گروهی، آشنایی با نظم و ترتیب در رابطه با مراحل مختلف اجرای نمایش را نیز می توان از دیگر اثرات این هنر برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان ما، سازندگان فردای جامعه و سرمایه های آینده به شمار می‌روند، افزود: امیدواریم هنر تئاتر کودک و نوجوان نیز جایگاه شایسته خود را در جامعه بیابد، چراکه تئاتر یکی از مهمترین ابزارها برای آموزش و پرورش ذهن آنها به شمار می رود.

در ادامه محمد جهانپا کارگردان نمایش ضمن تشکر از کانون و حمایت های صورت گرفته در خصوص نمایش آش آشتی کنان گفت:  این تئاتر با حمایت کانون خراسان رضوی تولید شده است و از ۲۷ دی ۱۴۰۰ روی صحنه خواهد رفت.

جهانپا در ادامه افزود: این نمایش در ژانر کمدی و بر اساس داستانی از کلر ژوبرت و به نویسندگی مهدی سیم ریز تولید شده است.

محمد جهانپا در ادامه عوامل نمایش را معرفی کرد: طراح صحنه: مهدی شریفی، آهنگساز: امید سنجر موسوی، شاعر: مهناز آسوده، طراح حرکات:  وحید ممیزی، طراح لباس: محبوبه سلطانی، طراح نور: حسام الدین انوشیروانی، طراح گریم: امیر حسین غفاری، عکاس: مرجان حسین زاده، روابط عمومی: حسین شجاعی، طراح پوستر و تبلیغات: حمید ملیحی، مدیر صحنه: نازیلا نوروزی و امیرحسین مالکی،   منشی صحنه:  اشکان برادران و پناه خانی، مدیر رسانه: محمد تقی اثنی عشری و

بازیگران: علی رضا رواندل، پرستش سلطانی، امیر احسان امیرپور، مجید بخششیان، جلال کریم زاده، حسن قادری، مهشید شریفی، علی ضمیری، فرشاد قاسمی، شاهین نورایی، سحر داودی، مهناز آسوده،

مونا ستوده فر، غزل نور آبادی، سهیل سهیلی، مهرانا عبدالهیان، امیر حسین مالکی، سجاد نورالهی،

حسام سلطانی، حسین صدقی  و با حضور محمد تقی نژاد، علی جوانمرد.

نمایش آش آشتی کنان کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و گروه جلوه هشتم  به کارگردانی محمد جهانپا از ۲۷ دی ۱۴۰۰ در تماشاخانه استاد حسین نوری روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =