جلسه کارگروه فرهنگی و هنری دهه فجر کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد

نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان قم، سه شنبه۲۱ دی‌۱۴۰۰ با حضور اعضای کارگروه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز سه شنبه مورخ ۲۱ دی ۱۴۰۰ در اداره کل کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد.
این نشست باحضور مدیرکل کانون استان قم و کارشناسان ستادی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه، نماینده اداره کل بهزیستی، نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری، استانداری و همچنین نماینده حوزه هنری تشکیل شد.


ابتدای جلسه حامد حجتی مدیرکل کانون به‌عنوان رئیس جلسه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تأکید بر برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای برگزاری برنامه‌های چهل و سومین سالگرد انقلاب گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه، چگونگی برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حجتی گفت: با توجه به اتفاقات پیرامون ما، گاهی اوقات توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوانان نمی‌شود، که بخشی مربوط به متولیان امر حوزه کودکان و نوجوانان است که در امور اجتماعی و فرهنگی و هنری جامعه حضور ندارد. وی افزود؛ با توجه به شرایط جامعه امسال، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را جدی‌تر و بانشاط‌تر برنامه‌ریزی کنیم.
حجتی گفت: این جلسه جهت آگاهی از برنامه‌ریزی دهه فجر در ادارات قم برگزارشده است و امیدواریم که این هم‌اندیشی وهم افزایی برنامه‌ها موجب برگزاری برنامه‌های جذاب در استان شود.


مهدوی راد نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پیش‌بینی برنامه‌های ارشاد جشنواره ملی رضوی، نمایش‌نامه خوانی رضوی، دوسالانه تجسمی، جشنواره فیلم فجر و دوسالانه عکس و همچنین رونمایی از کتاب عکس قم ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.


در ادامه هادی بادینلو معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: برنامه ها و جریان سازی باید ریل گزاری درست انجام شود و این ریل گزاری را از بیانات رهبری استخراج کرده و با این رویکرد سیاست‌گذاری دهه فجر هدفمند خواهد شد. تولید محتوای جذاب برای کودکان و نوجوانان در راستای تربیت دینی و همچنین دشمن‌شناسی فرصتی برای ظرفیت‌سازی و پویایی نسل نو دانست.


زهره حبیب زاده نماینده اداره کل بهزیستی گفت: امسال هنوز جلسه‌ای در خصوص دهه فجر در معاونت فرهنگی برگزار نشده است ولی با توجه به رویکرد گذشته جشن مراکز در دهه فجر و اجرای سرود و مسابقات فرهنگی و هنری را خواهیم داشت.

سعید تهرانی نماینده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: با هدفمندی و نشانه‌گذاری می‌توان دشمن‌ستیزی را به کودکان و نوجوانان آموخت. ایشان اشاره کرد معاونت فرهنگی شهرداری امسال مسابقات فرهنگی، هنری و سرگرمی را خواهد داشت و تمایل به همراهی با ادارات در سطح استان را دارد.


محمد مهدی بهمنی نماینده حوزه هنری ضمن تبریک پنجاهمین سال تأسیس کانون بیان کرد مشارکت کانون و حوزه هنری از همین امروز شروع‌شده و امیدوار است این همکاری ادامه داشته باشد.


سید علی حسینیان نماینده استانداری گفت: با توجه به شرایط کرونا دستگاه‌های فرهنگی آسیب زیادی دیدند. دستگاه‌های مجری در استان باید توجه بیشتری به مراکز فرهنگی و هنری داشته داشتند. وی افزود در راستای برنامه‌ریزی دهه فجر توجه به احساسات و هیجانات کودکان و نوجوان نیز در اولولویت باشد.

در پایان شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی، لیست کاملی از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر که شامل جشن و برنامه‌ریزی مراکز را ارائه داد و مقرر شد در جلسه بعدی لیست نهایی برنامه‌های کمیته ارایه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =