ترویج فرهنگ نماز و دین پژوهی به صورت تخصصی در مراکز کانون با همکاری ستاد اقامه نماز استان

نسرین باباپور سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به لزوم ترویج فرهنگ نماز و دین پژوهی در مراکز کانون با همکاری ستاد اقامه نماز استان تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، جلسه شورای اقامه نماز  با حضور حجه الاسلام رنجبر رییس ستاد اقامه نماز استان ، کارشناسان این ستاد ، خانم باباپور سرپرست اداره کل کانون  ، دبیر شورای اقامه نماز کانون آقای مشایخی ودیگر همکاران در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزار گردید.

نسرین باباپور در این جلسه عنوان کرد : آموزش مفاهیم دینی و خداشناسی با بستر آموزش غیر مستقیم با فرم و محتوای کارشناسی شده از طرف کارشناسان دینی و مذهبی ستاد اقامه نماز در قالب های فرهنگی ، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان برای تقویت و پرورش حس دینی بسیار موثر است .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره های مطلوب با محوریت کودکان و نوجوانان و همچنین با مشارکت ستاد اقامه نماز اشاره کرد و عنوان نمود : باید با برنامه ریزی های مدون مراکز تخصصی نماز را با تولید محتوا در سه حوزه کودک و نوجوان ، خانواده و مربی راه اندازی کنیم و با ترویج فرهنگ نماز و دین پژوهی به صورت تخصصی، مراکز کانون را ، غنای خاص معنوی ببخشیم .

اصول کلی جذب کودکان به امور دینی ، محبت و مهرورزی ، تشویق و ترغیب ، الگو پذیری و اسوه سازی با تولید محتوا های شاخص دینی و نماز بر اساس کتابهای درسی پایه سوم ابتدایی از دیگر پیشنهادات سرپرست کانون استان اصفهان بود .

رییس ستاد اقامه نماز استان حجه الاسلام آقای رنجبر در این جلسه بر لزوم پشتیبانی کامل محتوایی ، کارشناسی ، آموزشی و مالی برای تولید قالب های هنری با شاخص های مطلوب از طرف ستاد اقامه نماز استان اشاره کرد و گفت : کانون پرورش فکری به  عنوان یک ظرفیت بزرگ می تواند در اشاعه فرهنگ نماز از سنین کودکی با ابزار فرهنگ و هنر به صورت ساختاری و اصولی به صورت زیر بنایی ، کارهای بزرگی انجام دهد .

در پایان جلسه نماز ظهر و عصر به امامت رییس ستاد اقامه نماز استان در محل نماز خانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان اقامه گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =