جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در کانون سمنان

جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان با دعوت از اعضای کارگروه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر سمنان با دعوت از اعضای کارگروه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ در سالن کوثر برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از اعضای کمیته کودک و نوجوان با توجه به اهمیت برنامه‌های دهه فجر و برجسته‌سازی خدمات انقلاب اسلامی بر اجرای تعاملی برنامه‌های این دهه، تأکید و اظهار کرد: امید است با اتحاد، هم‌دلی و انسجام، برنامه‌های هدفمند و درخور توجه‌ای برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شود.

خدابخشی در ادامه افزود: تولید محتوای مناسب با موضوع انقلاب اسلامی به‌منظور زمینه‌سازی آشنایی افزون‌تر مخاطبان کودک و نوجوان با اهداف و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب، حفظ و اعتلای هویت ایرانی - اسلامی و افزایش امید و نشاط و پویایی کودکان و نوجوانان، از سوی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی هم‌چنین با تأکید بر استفاده نهادهای فرهنگی متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان از ظرفیت سالن‌های کانون پرورش فکری برای برگزاری جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌ها یادآور شد: اجرای پیک امید با رویکرد توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار، حضور خودروهای سیار روستایی و شهری کانون در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع انقلاب، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت، افتتاح مرکز نیکوکاری حوزه‌ی کودک و نوجوان با مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، برگزاری «گفتمان انقلاب» برای اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌ی «ده قصه، ده روز» و... ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی کانون در ایام‌الله دهه فجر است.

خدابخشی در پایان سخنانش پیشنهاد داد تا در هفته‌ی آتی، نشست دیگری با حضور اعضای کارگروه کودک و نوجوان به میزبانی صدا و سیمای مرکز سمنان برگزار شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دهرویه نماینده اداره تبلیغات اسلامی، علیرضا حافظی نماینده صدا و سیما، مریم فهیمی نماینده اداره‌کل بهزیستی و سمانه محمدیان رئیس اداره شهر دوستدار کودک سمنان در راستای اهداف، رویکرد و وظایف اجرایی کمیته کودک و نوجوان به برخی از برنامه‌های خود مبنی بر استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد برای اجرای برنامه‌های ملی و آئینی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، برگزاری جشن شادی با مشارکت بهزیستی ویژه کودکان دارای نیازهای خاص مراکز فراگیر کانون در سمنان و شاهرود، راه‌اندازی «اتوبوس شادی» و خودروی سیار شهری کانون سمنان در قالب کارناوال انقلاب، اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان مراکز بدسرپرست و شبه‌مراکز بهزیستی استان و... پرداختند.

گفتنی است، در پایان جلسه مقرر شد اعضای کارگروه تا روز یک‌شنبه سوم بهمن سال جاری، عناوین برنامه‌های خود را برای تجمیع و هماهنگی با صدا و سیما، اعلام و ارسال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =