کد خبر: 312164
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
بازدید 322
مدیون خون شهدا هستیم

سرپرست کانون گیلان طی دیدار با خانواده معظم پاسدار شهید«سید مظفر علوی» از جایگاه رفیع شهدان صحبت‌کرد و ادای دِین نسبت به این بزرگواران را رسالتی همگانی خواند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ سید جلیل میرعظیمی طی این دیدار که در آستانه چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب و  در تجلیل از خانواده معظم شهدا صورت‌گرفت، به جایگاه رفیع شهیدان و نقش بی‌بدیل آنان در صیانت از ارزش‌ها و باورهای ایرانی اسلامی اشاره و تصریح‌کرد: مدیون خون شهیدان هستم و لازم‌است دینِ خود را نسبت به این بزرگواران اداکنیم.

سرپرست اداره‌کل کانون استان گیلان افزود: چشم‌پوشی از موهبت زیستن و درگذشتن از خواسته‌ها و آرزوهای دنیوی، از شاخصه‌های شهیدان به شمار می‌رود و از این رو ضروری است، با الگوقراردادن سیره این بزرگواران و بازخوانی وصیت‌نامه‌های ارزش‌مند آنان، نقش موثری در پاس‌داشت رشادت‌های شهدا داشته‌باشیم.

وی هم‌چنین، به فرارسیدن چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی اشاره و با خاطرنشان‌کردن اهمیت پایمردی شهیدان و خانواده‌های معظم آنان در جهت پویایی این نظام مردمی‌گفت: این ایام فرصت مغتنمی‌است که با تشریح این دست‌آوردها برای مخاطبان، به روند رو به رشد انقلاب کمک‌کنیم.

تاکید بر ضرورت تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز، دیگر بخش صحبت‌های مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان به‌شمارمی‌رفت و سیدجلیل میرعظیمی با ضروری توصیف‌کردن استمرار در این مسیر و لزوم هم‌نشینی مستمر با این بزرگواران اظهارکرد: تحقق این امر رسالتی است که بر دوش همگان، به ویژه دست‌اندرکاران دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ احساس‌می‌شود.

ایرج‌غلامی، مدیرپایگاه مقاومت بسیج فرهنگیان استان گیلان هم در این آیین، با  قدردانی از خانواده معظم «سید مظفر علوی»، از ارزش‌مندی تلاش و خستگی‌ناپذیری این شهید بزرگوار سخن‌گفت و تداوم راه شهدا را یک ضرورت خواند.

اشاره همسر و فرزند شهید به ویژگی‌های شخصیتی سردار سرتیپ «سید مظفر علوی»، تعهد و باورمندی وی به اصول اسلامی و اخلاقی، دیگر بخش این مراسم  بود که با اهدای لوح سپاس، به امضای مشترک مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان گیلان به خانواده شهید همراه‌شد.

شایان‌ذکر است، شهید سیدمظفرعلوی آبان سال ۱۳۴۴ در بخش لشت‌نشای  شهرستان رشت دیده‌به‌جهان گشود. تحصیلات خود را در لشت‌نشا گذراند و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به سیل انقلابیون مسلمان پیوست.

سرانجام این جوان پاک و سید بزرگوار که از سیره و روش زندگی جد بزرگوارش، جهاد فی سبیل‌الله را آموخته بود، در آبان سال ۶۸ به فیض عظیم شهادت نائل‌شد.

پاسدار شهید، سیدمظفرعلوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =