برگزیدگان فراخوان «گلدان خالی» کانون سمنان معرفی شدند

برگزیدگان فراخوان استانی «گلدان خالی» در آستانه‌ی دهه فجر از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مریم کاشی کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از پایان داوری و معرفی برگزیدگان نخستین فراخوان «گلدان خالی» از مجموعه‌برنامه‌های مصوب کتاب کار سال ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: از مجموع ۷۰ اثر رسیده، ۱۰ اثر، برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد.

کاشی در ادامه افزود: شیوه‌نامه‌ی فراخوان با هدف پرورش خلاقیت و بازآفرینی از دور ریختنی‌ها، ارتقا قدرت خلاقیت افراد، افزایش مهارت استفاده از ابزار و مواد در کودکان و نوجوانان، ایجاد هماهنگی بین حواس پنج‌گانه، هماهنگی اندیشه و عمل، افزایش مهارت دست‌ها و دوستی با طبیعت، مهرماه سال جاری برای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، تنظیم و فرستاده شد و اعضا و مربیان با شعار «همراه با طبیعت، همگام با سلامت» در بازه‌ی زمانی مشخص با استفاده از مواد بازیافتی به خلق اثر در قالب  گلدان و کاشت گل پرداختند.

کارشناس فرهنگی کانون استان سمنان یادآور شد: فراخوان کاردستی «گلدان خالی» ویژه‌برنامه‌ی انفرادی، گروهی، خانوادگی و دوستانه بود که در فضایی بانشاط اجرا شد و در این برنامه علاوه بر اعضا، والدین، دوستان و نزدیکان  و... هم می‌توانستند شرکت کنند.

کاشی هم‌چنین اظهار داشت: در بخش اول فراخوان که از مهرماه آغاز شده بود شرکت‌کنندگان با انتخاب ظروف مختلف پلاستیکی و شیشه‌ای، نسبت به تبدیل خلاقانه یک یا چند ظرف بازیافتی به شکل گلدان خالی اقدام کرده و از ملزومات قابل دسترس در ساخت آن بهره بردند و در بخش دوم، در گلدان‌های ساخته‌شده، گل مورد علاقه‌ی خود را پرورش داده و از مراحل آن عکس گرفتند و مستندات مراحل ساخت و کاشت گیاه را در قالب عکس و فیلم ارائه دادند.

گفتنی است، پرهام گلپایگانی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود، حسین تقی‌پور عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود و آتنا دردی‌نیا عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون میامی به‌عنوان برگزیدگان نهایی و اثر فاطمه حسن‌بارانی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، یگانه عجمی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود، آنیتا رحیمیان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، آروین خلیل‌نژاد عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود و ثنا مسلم عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند و در بخش مربیان نیز اثر الهام عباسی مربی مراکز فرهنگی‌هنری کانون دامغان و صدیقه حسینی‌نژاد مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، تقدیری شناخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =