اکران فیلم «منصور» در سینما کانون رشت

فیلم سینمایی«منصور»، با محوریت هشت سال دفاع مقدس در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت به‌نمایش گذاشته‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این فیلم که با نگاهی به دست‌آوردهای هشت‌سال دفاع مقدس و به کارگردانی «سیاوش سرمدی» و تهیه‌کنندگی «جلیل شعبانی» ساخته‌شده، در سومین روز از چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی( انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت) اکران‌شد.

طی این حرکت فرهنگی که به‌منظور فرهنگ‌سازی و با  حضور جمعی از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌گرفت، خاطرنشان‌کردن رشادت‌ها و تلاش‌های ایرانیان سرفراز برای پیشرفت هم‌زمان در عرصه علمی و دفاعی مدنظر قرارداشت.

گفتنی‌است، فیلم سینمایی«منصور» که به صورت رایگان در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت به‌نمایش گذاشته‌شد، محصول سال ۱۳۹۸ ایران و در ژانر تاریخی و درام تهیه شده است.

این فیلم، روایت‌گر فرازی از داستان زندگی سرتیپ خلبان شهید منصور ‌ستاری، فرمانده پییشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و روند طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی در سال‌های پایانی جنگ و کمبود تسلیحات نظامی است و  به بخشی از ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس نیز می‌پردازد.

نویسندگی فیلم منصور را «محسن قصابیان»، «حمیدرضا نعیمی» و «علیرضا زمانی‌نسب» برعهده داشته و «سیدجواد هاشمی»، «قاسم زارع» و «لینداکیانی» از جمله بازیگرانی هستند که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با همراهی دیگر اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان با عنوان  «جشن ملی ۱۴۰۰»، هم‌زمان در مرکز و مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =