جشن ملی ۱۴۰۰ در مراکز کانون گیلان

جشن ملی ۱۴۰۰ از سوی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و همراهی دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان در حال برگزاری‌است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، آیین‌های گرامی‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی از سوی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درحال برگزاری‌است.

این درحالی‌است که اجرای فعالیت‌های حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده فضای مجازی در جهت امیدآفرینی و تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبان، در دستورکار دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بززرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان قراردارد. 

نواختن «زنگ انقلاب» با همراهی کانون و مدرسه

برهمین اساس، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت، میهمان اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدرسه شاهد فرحناز معصومی ‌شدند و ضمن همراهی در نواختن زنگ‌انقلاب، چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند این نظام مردمی را جشن‌گرفتند.

طی این آیین که با مشارکت مجموعه‌های فرهنگی را به تصویرکشید، با برپایی ایستگاه نقاشی، نوشتن خلاق و هم‌خوانی شعارهای انقلابی، قصه‌گویی و تجلیل از خانواده معظم شهدا همراه‌شد.

برپایی ایستگاه نقاشی
تجلیل از خانواده معظم شهدا

«جشن صلوات» و «جشنواره نقاشی من و بزرگ‌ترها» در کانون انزلی

مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، «جشن صلوات» را با همراهی پایگاه بسیج خواهران کوثر برگزارکرد.

طی این ویژه‌برنامه که با حضور رضا طاهری، کارشناس و مداح حوزه علمیه بندرانزلی و بانوان فرمانده پایگاه بسیج کوثر صورت‌گرفت، پس از نواختن زنگ انقلاب و هم‌خوانی سرودهای انقلابی، پیرامون ضرورت هم‌دلی و فایده‌های صلوات در زندگی دینوی و اخروی، مطالبی به مخاطبان ارایه‌شد.

پاسخ‌گویی میهمانان برنامه به پرسش‌های کودکان، معرفی رخدادهای برجسته انقلاب اسلامی، خوانش‌شعر و اجرای مسابقه قرآنی، از دیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

این مرکز فرهنگی هنری هم‌چنین، میزبان هشتمین «جشنواره نقاشی من‌و بزرگ‌ترها» با مشارکت پایگاه بسیج خواهران کوثربود.

طی این ویژه‌برنامه که با هدف آشناسازی افزون‌تر آینده‌سازان با رویدادها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی صورت‌گرفت، با خاطره‌گویی پدرها و مادرها از روزهای ماندگار انقلاب آغازشد و در ادامه نیز کودکان و نوجوانان به خلق آثار نقاشی در ارتباط با این خاطره‌ها پرداختند.

اجرای طرح سپاس از سوی مراکز تالش، آستانه و آستارا

مراکز فرهنگی هنری تالش، آستانه‌اشرفیه و مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا، اجرای طرح‌سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان سرفراز ایران اسلامی را در اولویت برنامه‌های دهه فجر قراردادند.

در همین‌راستا، کانون پرورش فکری تالش میزبان فتح علی چراغی، از جانبازان هشت سال دفاع  مقدس شهرستان بود.

تجلیل از جانباز هشت سال دفاع  مقدس 

این رزمنده و جانباز هشت‌سال دفاع مقدس طی نشست با مربیان و اعضای کانون، به خاطره‌گویی از روزهای ایثار و مقاومت پرداخت و از اهمیت صیانت و پاس‌داشت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای حاضران صحبت‌کرد.

مربیان مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هم به دیدار مادر گرانقدر شهید احمد اشجعی، از شهدای هشت سال دفاع مقدس رفتند.

دیدار با خانواده  شهید احمد اشجعی

طی این دیدار که با همراهی ریاست بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان صورت‌گرفت، ضمن قدردانی از تلاش‌های تمامی مادران ایران اسلامی، از مادر شهید اشجعی با اهدای لوح سپاس تجلیل‌شد.

مربیان مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه هم با مشارکت بنیاد شهید این شهرستان، دیدار با مادر شهید اسمعیل نور حسینی نیاکی را در اولویت برنامه‌ها قراردادند و از این بانوی فداکار با اهدای لوح سپاس قدردانی‌کردند.

دیدار با مادر شهید اسمعیل نور حسینی نیاکی

برپایی نمایشگاه‌دست‌آوردهای اعضا و مربیان کانون بندر انزلی در مصلّی

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی نیز ایام‌الله دهه فجر را بستری برای معرفی ظرفیت‌های گسترده مربیان و آینده‌سازان ایران اسلامی قرارداد.

برپایه این گزارش، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی حضوری و مجازی و هم‌چنین، برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضای کودک و نوجوان در مصلّی شهرستان بندرانزلی، از جمله برنامه‌های این مرکز به‌مناسبت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شد.

یادآورمی‌شود، استانداری، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، تبلیغات اسلامی، بهزیستی، نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان و شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت از اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان به‌شمارمی‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =