افتتاح انجمن نجوم کانون زنجان

همزمان با دهه مبارک فجر و روز ملی فناوری فضایی، انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ویژه‌برنامه روز ملی فناوری فضایی با حضور جمعی از مسوولان و اعضای ارشد کانون پرورش فکری استان زنجان در مرکز علوم و نجوم کانون زنجان برگزار شد.

بر همین اساس، این برنامه با یادی از دکتر مجید شهریاری از شهدای هسته‌ای شاخص در حوزه علم و دانش آغاز شد.

سرپرست کانون پرورش فکری استان زنجان در ادامه این مراسم ضمن تبریک چهل‌وسومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاحیه انجمن نجوم را اتفاقی مبارک در این روزها دانست.

شیرین دارایی گفت: اگرچه فعالیت‌های علمی و نجومی و مشارکت و حضور نوجوانان علاقه‌مند و مستعد در فعالیت‌های نجومی از مدت‌ها قبل در مرکز شاخص بوده، اما با تدوین آیین‌نامه‌ جدید و در پیش گرفتن رویکردهای تازه، برنامه‌های اجرایی آینده تاثیرگذارتر خواهد بود.

در ادامه لیدا اکبری، مربی نجوم مرکز کانون زنجان با ارائه اطلاعاتی از پیشرفت‌های ایران در حوزه فضایی و معرفی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی و بیان ماموریت‌های هر کدام از آنها بیان کرد: روز ملی فناوری فضایی روزی است که ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست، پس از آن در کشور عزیزمان هر ساله به مناسبت سالگرد پرتاب این ماهواره برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم طلعت آقاجانلو مسوول مرکز علوم و نجوم ضمن تبریک ایام دهه فجر، اهداف و چشم‌انداز انجمن نجوم را تبیین و به تشریح اجمالی مفاد و اهداف آیین‌نامه انجمن نجوم پرداخت و در ادامه یکی از اعضای ارشد مرکز در زمینه منظومه‌های فراخورشیدی مقاله خود را ارائه کرد.

رونمایی از طرح اولیه‌ نخستین ساعت آفتابی دیواری استان زنجان در مکان مرکز علوم و نجوم با نصب ماکت اولیه برای انجام تنظیم دقیق درجه‌بندی(کالیبراسیون) و بازدید از آسمان‌نما(پلانتاریوم) از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان برای این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =