«ایجاز و اعجاز» بیان‌گر شاعرانگی حاکم بر شعر است

ایجاز و اعجاز، بیان‌گر شاعرانگی حاکم بر شعر و بسترساز ارتباط هرچه بهتر مخاطب با اثر ادبی است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون گیلان، با حضور فاطمه ناظری، شاعر، ترانه‌سرا و منتقد ادبی به استقبال اشعار نوقلمان رفت و نقد و بررسی آثار با محوریت ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی را در دستورکارقرارداد.

میهمان این نشست که هم‌زمان با چهل‌و سومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی و در بستر فضای مجازی برگزارشد  نیز با واکاوی آثار شاعران نوجوان، به «ایجاز و اعجاز» در آثار نگاهی ویژه‌داشت و توجه به این مهم را لازمه شکل‌گیری و ارایه یک اثر تاثیرگذار دانست.

ناظری هم‌چنین، درباره اشعار با موضوع  ادبیات پایداری سخن گفت و افزود: به‌روزرسانی زبان شعری و پرهیز از تکرار، بهره‌گیری از واژه‌های در دسترس و خلق معانی بدیع،  نقشی سازنده در سرایش شعر و پرداختن به مضامینی با محوریت «انقلاب اسلامی»، «دفاع‌مقدس» و «شهادت» ایفامی‌کند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه درعین‌حال، از ضرورت مهندسی شعر کلاسیک برای مخاطبان صحبت‌کرد و استفاده از زبان شعری محکم، آرایه‌های ادبی و توجه به قافیه، ردیف، آهنگ و ریتم  را دارای اهمیت خواند.

این برگزیده جشنواره‌های ملی و مسئول صفحه‌های ادبی مجله‌های «کیهان‌بچه‌ها» و «دوست» درعین حال، مطالعه آثار شاعران برجسته معاصر از سوی نوقلمان نوجوان را ضروری دانست و این حرکت را زمینه‌ساز گشایش پنجره‌ای رو به دنیای شعر امروز توصیف‌کرد.

اشتراک‌گذاری و نقد آثار و پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های شاعران نوجوان، پایان‌بخش این نشست در روز شنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ بود.

گفتنی‌است، انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تقویت و دانش‌افزایی اعضای کانون که در زمینه شعر و در قالب‌های متفاوت طبع‌آزمایی‌می‌کنند، برگزار و بسترهای لازم نیز برای حضور شاعران، منتقدین ادبی و کارشناسان صاحب‌نام جهت بیان نکته‌های کاربردی و ارایه توصیه‌های لازم در فضای نقدی سالم و سازنده فراهم‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =