راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری کودک و نوجوان در کانون سمنان

نخستین مرکز تخصصی نیکوکاری کودک و نوجوان هم‌زمان با دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از راه‌اندازی و آغاز به کار رسمی نخستین مرکز تخصصی نیکوکاری کودک و نوجوان با عنوان «سایبان امید»، پیش از ظهر یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ هم‌زمان با ششمین‌روز از دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری «سایبان امید» با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف حمایت از کودکان کم‌برخوردار، رفع نیازهای مادی نیازمندان، افزایش آگاهی افراد، بازگرداندن حس اعتماد به نفس، بارورکردن توانایی‌های آن‌ها و ایمان‌داشتن به توانایی‌ها راه‌اندازی شده است.

خدابخشی در ادامه افزود: ترویج فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی در نسل آینده از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است تا کودکان و نوجوانان به‌صورت عملی درس نیکوکاری را تمرین کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از این روی‌داد فرهنگی با تأکید بر ارزیابی و بازخوردگیری از فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی مرکز نیکوکاری «سایبان امید» اظهار داشت: دستیابی به اهداف مورد اشاره و انعکاس نتایج و فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز در جامعه، زمینه‌ و انگیزه‌های لازم را به‌منظور راه‌اندازی چنین مرکزی در سراسر کشور فراهم می‌کند.

خدابخشی با اشاره به این‌که مؤسسه‌های خیریه نقش مهمی در انجام امور خیر به‌صورت سازماندهی‌شده ایفا می‌کنند، گفت: مؤسسه خیریه یک سازمان عام‌المنفعه مردم‌نهاد است که معمولاً به‌صورت غیر انتفاعی و غیر سیاسی در رفع مشکلات مردم یک کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: مرکز نیکوکاری «سایبان امید» با مسئولیت‌پذیری اعضای خود به شناسایی نیازمندان می‌پردازد و بهره‌گیری از ظرفیت خیّران و نیکوکاران نیز در ادامه‌ی مسیر نقش بسیار بسزایی دارد.

خدابخشی با اشاره به ساماندهی کمک‌ها با مشارکت و مساعدت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، خاطرنشان کرد: به‌منظور کمک مطلوب و در شأن کودکان کم‌برخوردار بایست از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به آینده بهتر کودکان بااستعدادی که از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستند، استفاده کنیم.

حمایت از کودکان کم‌برخوردار با محوریت باورسازی توانایی‌ها

علی بحیرایی مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به توانمندسازی فرهنگی دانش‌آموزان از سنین کودکی در این مرکز، اظهار داشت: اعتقاد داریم در این بازه‌ی سنی می‌توان خودباوری را در کودکان و نوجوانان تحت حمایت پویا کنیم.

وی در ادامه‌ی سخنانش، انتقال مفاهیم دینی و انسانی را از دیگر قابلیت‌های این مرکز نیکوکاری برشمرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگی، کشف استعدادها و هم‌چنین ترویج فرهنگ نیکوکاری از دیگر محورهای شکل‌گیری این مرکز است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان حضور در دوره‌های آموزشی، ارتقای آگاهی‌ها و اعتماد به نفس کودکان تحت حمایت و... را از دیگر اهداف این مرکز نیکوکاری، عنوان و خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان کم‌برخوردار با محوریت باورسازی توانایی‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر ارکان محوری شکل‌گیری این مرکز است.

گفتنی است، رونمایی از مجوز راه‌اندازی مرکز، تجلیل از اعضای برگزیده فراخوان‌های بین‌المللی، ملی و استانی، بازدید از نمایشگاه آثار هنری از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =