روایت یک آسمان پایمردی در«جشن قصه‌های انقلاب»

مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری شهرستان بندرانزلی«جشن قصه‌های انقلاب» را با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در بستر فضای مجازی برگزارکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه در هشتمین روز از چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی)، با همراهی شهرداری و مراکز فرهنگی هنری  شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی برگزارشد.

بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی در تبیین و تشریح دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با رخدادها و شخصیت‌های نقش‌آفرین سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی، از اهداف برگزاری جشن (قصه‌های انقلاب» به‌شمارمی‌رفت.

برهمین اساس نیز اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون بندرانزلی با هدایت و راهنمایی مربیان به هنرنمایی پرداختند و با اجرای هنرمندانه قصه‌ها، یک آسمان پایمردی مردم مسلمان ایران اسلامی را برای حاضران روایت‌کردند.

براساس این گزارش، «هلیامیرزاخانیان» عضو از جمله قصه‌گویان«جشن قصه‌های انقلاب» بود و با قصه «آوازی برای وطن» در این آیین حضورداشت.

«نازنین فاطمه آقاجانی»، «سنا سوناز» و «زهرایوسفی»، دیگر قصه‌گویانی بودند که به ترتیب با قصه‌های «پدرمن یک قهرمان است»، «گیلدا و آدم‌برفی» و «داستان انقلاب»، به ارایه تصویری روشن از رویدادها و رخدادهای انقلاب اسلامی پرداختند.

قصه‌های «تفرقه»، «ننه زری و کرونا» و «پسرک بی‌نظم» نیز از سوی «روشان گیلان‌نژاد»،«نسیم‌حبیب‌زاده»، «فاطیما آزمند» و «سیده فاطمه سنا موسوی» روایت‌شد و «ترنم فتحی‌نیا» با قصه«دایی‌جواد» و «انیسا خورسندفر» نیز با قصه « فرار از مدرسه» هنرنمایی‌کردند.

دکلمه‌خوانی «زهرایادگاری» و خوانش شعر از سوی «محمدیحیی‌گلزار»،  از جمله برنامه‌های این روز  بود و با نمایش کلیپ روایت‌انقلاب، کاری از «فاطمه روشن» مربی فرهنگی  شماره ۲ کانون پرورش فکری بندرانزلی و  هنرنمایی اعضای انجمن سرود  کانون استان گیلان قدردانی از کودکان و نوجوانان قصه‌گو همراه‌شد.

اتحاد و هم‌گرایی، رهاورد ‌ انقلاب اسلامی است

سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز از حاضران در این ویژه‌برنامه مجازی بود و ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و ابراز خرسندی از همراهی شهرداری و مراکز شماره ۱ و ۲ بندرانزلی در برگزاری «جشن قصه‌های انقلاب» اظهارکرد: این امر بیان‌گر هم‌دلی و وحدت رویه‌ای است که از آغاز انقلاب شاهد آن هستیم.

خدیجه تقی‌پور ، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان

خدیجه تقی‌پور در همین زمینه افزود: اتحاد و هم‌گرایی، درس بزرگ‌ انقلاب اسلامی برای همگان است و تاکید بر این مهم که با وحدت و یکرنگی شاهد رخدادهای بزرگ‌خواهیم‌بود.

وی در ادامه به تبیین اهمیت و جایگاه قصه و قصه‌گویی به عنوان یک هنر اصیل پرداخت و با خاطرنشان‌کردن نقش این ابراز تربیتی در انتقال ارزش‌ها اظهارداشت: روایت رخدادهای بیش از چهار دهه در قالب قصه نیازمند مهارت‌های فراوانی است و خوشبختانه مربیان و اعضای کانون پرورش فکری، به ویژه کودکان و نوجوانان عضو کانون بندرانزلی از این توان‌مندی برخوردارند.

نقش قصه‌گویی در علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به کتاب و  افزایش توانمندی آنان درجهت مدیریت‌کلامی و انسجام فکری، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه سرپرست معاونت فرهنگی کانون قرارداشت و وی در پایان از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری «جشن قصه‌های انقلاب» قدردانی‌کرد.

کبری نوردوست، مربی‌مسئول مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی هم  به نمایندگی از همکاران مراکز فرهنگی هنری این شهرستان به حاضران خوش‌آمدگفت و ضمن  تشریح روند آماده‌سازی مقدمات برگزاری این جشن اظهارکرد: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، این ویژه‌برنامه در بستر فضای مجازی برگزارمی‌شود.

کبری نوردوست، مربی‌مسئول مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =