مدیرعامل، درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی درگذشت سعید تشکری نویسنده، کارگردان و نمایشنامه‌نویس را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در این پیام، تشکری را از جمله نویسندگانی برشمرده است که نخستین قدم‌های نوشتن را با حضور در فضای کتاب‌خانه‌های کانون تجربه کرده‌اند و کانون از این ضایعه مصیبت‌بار عمیقا متاثر است.
او این مصیبت را به بازماندگان آن نویسنده ارزشمند و تمامی اهالی هنر و ادبیات به‌ویژه مربیان و هنرمندان صاحب‌قلم کانون تسلیت گفته و از پیشگاه خداوند، درجات عالیه را برای آن عزیز آسمانی آرزو کرده است.
سعید تشکّری، رمان‌نویس، کارگردان  و نمایشنامه‌نویس، متولد سال  ۱۳۴۲ در قوچان و دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی بوده است.
در زندگی‌نوشت او عضویت و آغاز فعالیت‌های نوشتاری در کتاب‌خانه‌های کانون ثبت شده است و تشکری در برخی از رمان‌هایش نیز به این حضور اشاره‌هایی دارد.
نگارش ده‌ها عنوان کتاب مانند قاف، اهل اقاقیا، آواز پر جبرییل، عاشق‌ترین روزگار و ... همچنین کسب جایزه‌های متعدد از رویدادهای ادبی داخلی و خارجی همچون نمایشنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان یونسکو، نخستین جشنواره‌ی نماز و نیایش، جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه‌نویسی دفاع مقدس، نخستین مسابقه نمایش نامه‌نویسی مشاهیر اسلام، جشنواره ادبیات داستانی شهید غنی‌پور و کتاب سال رضوی از جمله این موفقیت‌هاست.
او روز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در سن ۵۸ سالگی و بر اثر ابتلا به بیماری و عمل جراحی جان به‌جان‌آفرین تسلیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =