نمایشگاه‌ دست‌آوردهای علمی مربیان و اعضا در کانون رشت

هم‌زمان با دهه مبارک فجر، نمایشگاه دست‌آوردهای علمی مربیان و اعضای مرکز علوم و نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت، پذیرای علاقه‌مندان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نمایشگاه، هم‌زمان با چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت گشایش‌یافت.

براساس این گزارش، آشناسازی افزون‌تر مخاطبان با برنامه‌ها و دست‌آوردهای علمی مربیان و اعضای کودک و نوجوان «مرکز علوم و نجوم» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تشویق آینده‌سازان برای شرکت در فعالیت‌های این مجموعه، از اهداف برپایی این نمایشگاه به‌شمارمی‌رفت.

طی برپایی این نمایشگاه که با همراهی مراکز ۶ گانه شهرستان رشت، صومعه سرا و لنگرود صورت‌گرفت،  کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با آثار کاردستی و ماکت‌سازی مربیان و اعضای کانون، با محوریت محیط‌زیست، بازیافت‌زباله و هم‌چنین، دست‌آوردهای آنان در حوزه نجوم، رباتیک، زیست‌شناسی و شیمی، بیش‌ازپیش آشناشدند.

معرفی بازی‌های علمی و کتاب‌های مرجع با موضوع‌های مرتبط نیز ازجمله فعالیت‌های مربیان در این نمایشگاه بود که در مجموع با بیش از ۳۰ دست‌آورد، بخشی از توان‌مندی اعضای کانون و اثربخشی فعالیت‌های مربیان این مجموعه را به نمایش گذاشت.

 گفتنی‌است، مرکز تخصصی علوم و نجوم  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هم‌زمان با  ایام‌الله دهه فجر سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت افتتاح‌شد.

این مرکز، مجهز به اتاق بازی و پلانتاریوم دیجیتال (آسمان نما) است و درسایه ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی و حضور مربیان آگاه، با برپایی کارگاه‌های آموزش نجوم، زیست‌شناسی، رباتیک و شیمی برای مخاطبان، نقشی سازنده در توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی داشته و دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =