کانون حضوری موثر در تولیدات سینمای ایران داشته است

همزمان با آخرین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «بچه‌های آسمان» از محصولات کانون پرورش فکری در بخش «قاب ماندگار» این جشنواره به نمایش درآمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر برنامه‌های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به نمایش دو فیلم «خانه دوست کجاست» و «بچه‌های آسمان» از تولیدات کانون پرورش فکری در بخش «قاب ماندگار» چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: هنرصنعت سینمای ایران برای رونق و نشاط بیشتر، نیازمند حضور و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است. این فرصت از سال‌ها پیش برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره فراهم بوده و کانون درخشش و حضوری موثر در تولیدات سینمای ایران داشته است.

سعید الهی افزود: کانون در تولید برخی از فیلم‌هایی که می‌توانست در تربیت و پرورش کودکانمان موثر و از طرفی مورد علاقه خانواده‌ها باشد مثبت و تأثیرگذار واقع شد.

مدیر برنامه‌های فرهنگی جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: احساس می‌کنم این روند تقریبا رشد نزولی پیدا کرده است. البته این موضوع شاید به مسائل اقتصادی و کمبود بودجه در وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش برگردد؛ اما این امر نافی آن سیاست درست در حوزه فرهنگ و ترویج سینمای کودکان و نوجوانان نمی‌شود.

«الهی» در پایان گفت: فکر می‌کنم مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دولت سیزدهم با تکیه بر همان سیاست‌های کلانی که در این قضیه از قبل تببین شده است می‌توانند با مشارکت دستگاه‌ها و یا حتی وزارتخانه‌هایی که به نوعی در بحث تربیت کودک و شکل‌گیری نسل آینده نقش دارند دوباره به تولیداتی مانند «خانه دوست کجاست» و «بچه‌های آسمان» همت گمارند و از تولید آثار کودک و نوجوان استفاده بهینه کنند.

«قاب‌ ماندگار» از بخش‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر بود که در آن ۱۰ فیلم از گنجینه‌های تاریخ سینمای ایران به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =