کد خبر: 312677
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
بازدید 461
برگزاری ورکشاپ هنری در گالری سیب شاهرود

مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود هم‌زمان با دهه‌ی فجر، در حاشیه نمایشگاه گروهی «دستبافته‌های ایرانی در طراحی گرافیک معاصر»، ورکشاپ هنری ویژه دانشجویان گرافیک برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، زهرا کهساری مربی هنری مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود از راه‌یابی آثارش در نمایشگاه گروهی «دستبافته‌های ایرانی در طراحی گرافیک معاصر» در گالری سیب مجتمع فرهنگی‌هنری مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و برگزاری ورکشاپ هنری ویژه دانشجویان گرافیک، خبر داد و گفت: این نمایشگاه گروهی، مجموعه ۷۰ اثر هنری که ۲۸ اثر آن برگرفته از نقوش فرش و مابقی آثار مرتبط با فرش در تکنیک‌های مختلفی مانند رنگ روغن، آبرنگ، آب‌مرکب، سفال، کلاژ، کاشی‌کاری و قلم‌سیاه بوده که به سرپرستی صمد کاویانی مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره‌ی «خط و خاک»، ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: برای نخستین‌بار در کشور دو هنر «دست‌بافته‌ها» و «گرافیک معاصر» در قالب نمایشگاه گروهی در شاهرود، عرضه شد و برگزاری ورکشاپ‌های هنری و اجرای تکنیک چاپ با آبرنگ و پلاستیک در حاشیه این نمایشگاه با هدف آموزش مهارت‌های خاص به‌صورت فشرده انجام و مورد استقبال فراگیران قرار گرفت.

کهساری اظهار داشت: در این ورکشاپ، دانشجویان گروه گرافیک دانشگاه غیر انتفاعی شاهرود، نخست مرحله به مرحله با شیوه‌ی اجرای تکنیک آشنا شدند و سپس به خلق اثر پرداختند.

وی با بیان این‌که از تکنیک آموزش داده‌شده در این ورکشاپ، برای تصویرسازی‌های کتاب کودک و هم‌چنین آثار فاخر آبرنگ می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: در ابتدای ترم تحصیلی جدید با راهنمایی کاویانی و کمک ۲۸ دانشجوی رشته گرافیک، جمع‌آوری فرش‌های مندرس دستبافت در شهرستان شاهرود آغاز شد و پس از احصا و شست‌وشوی حدود ۳۰ فرش، تمرین‌های عملی شکل گرفت.  

وی اظهار داشت: بافته‌های زیبا و نقوش به‌کار رفته در آن، حامل معنا و مفهوم عمیقی است که نشان می‌دهد بافنده‌ی ایرانی با ذوق و سلیقه‌ای مثال‌زدنی در متن فرش می‌بافت.

گفتنی است، این نمایشگاه شامگاه یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور جمعی از مسئولان و هنردوستان در گالری سیب مجتمع فرهنگی‌هنری مهر شاهرود، گشایش یافت و تا ۲۱ بهمن سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =