از برگزیدگان جشنواره نماز در آیینه هنر استان مازندران تقدیر شد

در آیینی که در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد، از برگزیدگان جشنواره نماز در آیینه هنر استان مازندران تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، ستاد اقامه نماز استان مازندران با همکاری این کانون جشنواره « نماز در آیینه هنر» را در دو قالب نقاشی و خوشنویسی برگزار نمود.

بر این اساس، فراخوان این جشنواره دی ماه سال جاری با هدف؛ آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ عبادت، استفاده از هنر در ارتقاء کیفیت نماز و ایجاد حس خوب عبادت در پیشگاه معبود در دو بخش نقاشی و خوشنویسی منتشر شد و بر همین اساس  بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه راه یافت که در نهایت با حضور رییس ستاد اقامه نماز استان و مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از سه برگزیده این جشنواره با هدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به‌عمل آمد.

رییس ستاد اقامه نمار استان مازندران در آیین با تقدیر از همراهی و همکاری کانون مازندران در توجه به تبیین و تحکیم فرهنگ نماز به سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه «جهاد تبیین » اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرجع مهمی در فرهنگ سازی و تبیین فرهنگی است. از این‌رو نقش مهمی در فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ نماز می تواند داشته باشد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با تاکید بر اهمیت پرداختن به محتوای نماز و تاثیر نماز بر انسان و جامعه؛ به ضرورت جهاد تبیین و پرداختن به تولید محتوا اشاره نمود و افزود: قصد داریم با همکاری و همراهی دستگاه‎‌های فرهنگی استان در خصوص پرداختن و تولید محتوا در حوزه نماز و تببین آن اقدام کنیم.

این مسئول با اشاره به ارزشمند بودن این جشنواره و تاثیر آن در گروه سنی کودک و نوجوان و جوان به عنوان آینده سازان جامعه اظهار داشت: کانون محل ایده پروری و تولید فکر است و باید به این حوزه توجه جدی داشت.

مدیرکل کانون مازندران هم در این برنامه با تشریح برنامه‌ها و اهداف کانون به تمایز این نهاد فرهنگی با سایر دستگاه‌های فرهنگی اشاره نمود و بیان داشت: در همه فعالیت‌های ۶۰ گانه فرهنگی، هنری ادبی، دینی و علمی کانون، اهداف مورد نظر به صورت غیر مستقیم به کودکان ونوجوانان  آموزش داده می شود.

محمدعلی یزدان شناس افزود: آنچه در کانون اهمیت دارد؛ شکوفایی و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان است و بر همین مبنا خوب زندگی کردن، توجه به مهارت‌ها و تمرین زندگی از اهداف محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بستر فضایی فرهنگی، به صورت تخصصی با حضور مربیان کارآزموده و برمبنای آموزه‌های دینی تعمیق می یابد.

گفتنی است: در این آیین از مه‌سیما محمدی برگزیده خوشنویسی از مرکز فرهنگی هنری قائمشهر و محدثه تیزبخش و شیوا مختاری برگزیدگان بخش نقاشی از مرکز پل‌سفید با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =