درخشش همکار کانون سیستان و بلوچستان در مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین کنگره شعر سراسری دفاع مقدس

همکار هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان رتبه‌ی اول مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین کنگره شعر سراسری دفاع مقدس را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همکار کانون استان در مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین کنگره شعر سراسری دفاع مقدس درخشید.

بر همین اساس محبوبه کلبعلی، معاون فرهنگی کانون استان در بخش مدافعان سلامت بیست‌وسومین کنگره شعر سراسری دفاع مقدس رتبه‌ی اول در بخش مدافعان سلامت را به خود اختصاص داد.

گفتنی است در مرحله‌ی استانی این رویداد فرهنگی و ادبی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و چند سازمان دیگر، با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری می‌کنند.

محورهای اعلام شده در این دوره: عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شهید شاخص کشوری شهید حاج قاسم میرحسینی(از فرماندهان دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی) بود، که شعر همکار کانون استان به مرحله‌ی پایانی راه یافت.

در بخشی از سروده‌ی کلبعلی می‌خوانیم:

... روی تن تبدیده‌اش

دستی

در یک لباس روشنی از نور

یک مشت

مروارید می‌پاشه...

در لوح تقدیری که به امضای سرتیپ دوم پاسدار غلام‌نبی کوهکن، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس رسیده آمده است: حماسه راست‌قامتان جاودانه‌ی تاریخ، از عزت و افتخار لبریز و خاطره‌ی شهیدان و شاهدان ما در بوی عشق و نسیم وصال غرورآفرین و دلاویز است و پاسداری از این فرهنگ و ارزش‌ها کم از جهاد و شهادت نیست...

گفتنی است مرحله‌ی پایانی کنگره در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =