«خرچنگ» به جشنواره فیلم‌های کوتاه و مستقل داکا می‌رود

«خرچنگ»، پویانمایی ۱۱ دقیقه‌ای ساخته شیوا صادق‌اسدی، تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود را در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه و مستقل داکا تجربه می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری قرار است همراه با هفت فیلم کوتاه دیگر از کشورهای هند، بنگلادش و اردن ساعت ۵ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ (اول مارس ۲۰۲۲) به نمایش در آیند.

این جشنواره دوسالانه بین‌المللی مهم آسیایی از سال ۱۹۸۸ به عنوان اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شروع به کار کرده است و در حال حاضر نیز یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه مستقل در جنوب آسیا به شمار می‌آید.

هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد بستری برای همبستگی و درک بهتر بین فیلم‌سازان مستقل فیلم کوتاه و مستند از آسیا و سایر نقاط جهان است.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه و مستقل داکا از ۶ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه تا ۴ مارس ۲۰۲۲) در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش به صورت فیزیکی و آنلاین در حال برگزاری است.

این پویانمایی موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۲۵ حضور بین‌المللی، تاکنون جایزه ویژه هیات داوران هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰، جایزه‌ طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان و جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «لاگو» ایتالیا را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =