کد خبر: 312981
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مربی کانون همدان برگزیده کنگره جهانی «محمد(ص)» شد

معصومه کریمی مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، رتبه سوم بخش داستان کوتاهِ کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» را از آن خود کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کنگره از ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۹ همزمان با عید سعید مبعث در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد و از آن زمان هنرمندان از سراسر جهان آثار خود را به هفت زبان مختلف در ۲۵ رشته ادبی و هنری به دبیرخانه کنگره ارسال کردند. برای این کنگره هفت محور مشخص شده بود تا تمامی جنبه‌های زندگی پیامبر(ص) پوشش داده شود.

به گفته دبیرکل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» ۵هزار و ۷۰۰ اثر از ۴۰ کشور دنیا به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و استقبال در بخش بین‌الملل برای رشته‌های ادبی چشمگیر بود.

حامد تقوایی درباره داوری آثار گفت: ۶۰ داور از چهره‌های سرشناس کشور به عنوان هیأت‌ داوری در نظر گرفته شدند و داوری‌ در تمام رشته‌ها به صورت دو مرحله‌ای بود. در مرحله اول برگزیدگان مشخص و در مرحله پایانی، آثار برگزیده و شایسته تقدیر و منتخب نمایشگاه انتخاب شدند.

کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در دو حوزه ادبی و هنری پذیرای آثار هنرمندان بود، که حوزه ادبی شامل شش قالب شعر، رمان، داستان کوتاه، داستانک، نامه و خاطره و حوزه هنری در ۱۰ قالب خوشنویسی، نقاشی‌خط، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال‌آرت، نقاشی، تذهیب، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =