ثبت ۲۳۷ هزار جلد کتاب کانون سمنان در سامانه‌ی کتاب

۲۳۷ هزار جلد کتاب مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در سامانه‌ی کتاب به ثبت رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از پایان روند آماده‌سازی و ثبت ۲۳۷ هزار جلد کتاب ۲۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی به‌همت مربیان و کارشناسان در سامانه‌ی کتاب خبر داد و گفت: کتاب به‌عنوان رکن اصلی مراکز فرهنگی‌هنری کانون، نیازمند به‌روز شدن و ساماندهی در دوره‌های زمانی است.

معدنی اظهار داشت: سامانه‌ی جدید کتاب با هدف تسریع در امور کتابداری به‌صورت برخط، طراحی و اجرا شد و مربیان کانون استان طی فرایندی با آمارگیری به تعیین وضعیت کتاب‌ها پرداخته و سپس به ثبت جدید کتاب در سامانه‌، اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این طرح را به‌روزرسانی اطلاعات کتاب‌های مراکز، ساماندهی، ثبت و کنترل کمّی و کیفی کتاب‌ها و منابع مطالعاتی، جمع‌آوری اطلاعات آماری، تجزیه و تحلیل داده‌های کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری، عنوان و خاطرنشان کرد: سمنان یکی از سه استان مجری طرح آزمایشی ثبت کتاب بود.

معاون فرهنگی کانون سمنان هم‌چنین برگزاری شورای فرهنگی استان، جلسات توجیهی و آموزشی، نظارت دقیق کارشناسان بر روند اجرایی، بازدید مراکز و تحویل آمار، تمهید مقدمات سخت‌افزاری و تأمین ملزومات و... را از دیگر اقدامات اجرایی این طرح برشمرد.

معدنی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر امانت کتاب اعضا در این سامانه، ثبت و درج خواهد شد و تحت وب‌بودن سامانه، سهولت کار با سامانه در ثبت کتاب و انجام امانت، در دسترس بودن اطلاعات آماری امور کتابداری و... از ویژگی‌های سامانه‌ی کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =