برگزیدگان مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» معرفی شدند

برگزیدگان مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» در آیینی به صورت حضوری و مجازی از سوی کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مهرواره با محوریت ایثار و شهادت و معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کانون استان خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مسوولان استانی و شرکت کنندگان در مهرواره صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند 1400 برگزار شد.
سارا امیدوار دبیر مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» گفت: تقریبا ۵۰۰ اثر در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد.
در بخش بزرگسال مهسا ناظمی از قوچان، مریم عابدیه از یزد، نرجس ترابی از مشهد عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند.
محسن وظیفه‌پشت‌کوه از اردبیل، زهرا شریعت از تهران، سمیه احمدی از مازندران و سیداحمد مصطفوی از مشهد عنوان شایسته‌ تقدیر مهرواره را کسب کردند و در بخش تقدیری مهدی خرمکی از نیشابور، فاطمه شایان از قزوین و محمدعلی صالحی انتخاب شدند.


در بخش نوجوان نیز زینب آخوندی از قزوین، سارا حاجی‌زاده از بردسکن و نفیسه دولت‌شناس از مشهد، عنوان برگزیده را کسب کردند.
عنوان شایسته تقدیر به فاطمه محمدی از قزوین، فاطمه عبدی‌نسب، کوثر گواه از مشهد و سحر باباچگینی از قزوین رسید و در بخش تقدیری اسامی مائده طاهر از قزوین، فاطمه زهرا یاوری از سبزوار، مهدیه‌سادات حسینی از مشهد اعلام شد.
همچنین در بخش کودک، سوفیا عابدیه از یزد، ساینا حاتمی میلانلو از اسفراین و ساینا سیفی از تهران عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند.
در بخش شایسته تقدیر نیز ریحانه غلامی‌نیا، حدیث‌سادات قریشی، هانا عبدی از کرمانشاه، یاسمن پورباقریان از گرگان و در بخش تقدیری شادی میرمحرابی از مشهد، آرش چزگی از مشهد، هستی فلاح‌بناب از آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند.


مدیرکل کانون خراسان رضوی در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به نقش و تأثیر مهم موزه‌ها در هویت بخشیِ ملی، مذهبی و تاریخی پرداخت و افزود: زنده نگه‌داشتن و توجه به هویت ملی مستلزم شناخت و شناساندن این میراث ارزشمند و گرانقدر به اعضای جامعه، به خصوص نسل جوان، نوجوان و کودک کشور است.
ابراهیم زره‌ساز دلایل برگزاری این مهرواره را تشریح کرد و افزود: به منظور تداوم و تبیین مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی، می‌توان با استفاده از قصه‌گویی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی، هنری و ادبی بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تشکراز عوامل برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار کرد: تکریم، تعظیم، تجلیل، تاسی و اقتدا به اولیای دین فضیلت بزرگ و مهمی است که در فرهنگ شیعه نهادینه و پذیرفته شده است و به همین تناسب تجلیل قهرمان بزرگ در همین زنجیره قرار می‌گیرد که تکلیف و وظیفه می‌شود.
سردار حسینعلی یوسف علیزاده  با اشاره به شعار سیدالشهدا درباره ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی و تجلی آن در اندیشه و رفتار سیاسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری افزود: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: سخن سردار دلها که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم به منطق ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت اشاره دارد. قهرمانان ما خود را ملت امام حسین و درس‌آموز مکتب سیدالشهدا می‌دانند.
مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با محوریت ایثار و شهادت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =