کد خبر: 313063
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
بازدید 317
شمیم اعیاد شعبانیه در کانون گیلان شامه‌نوازشد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اجرای فعالیت‌های حضوری و برخط فرهنگی، هنری و ادبی، «اعیاد شعبانیه» را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ایّام شعبانیه که معطر به شمیم میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، ولادت حضرت‌ ابوالفضل‌العباس و روز جانباز و هم‌چنین، زادروز چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت سجاد (ع) است، با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری و ادبی در ستاد و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان گرامی‌داشته‌شد.

تقویت باورهای دینی نسل کودک و نوجوان، آشناسازی افزون‌تر آینده‌سازان با مناسبت‌های ملی و مذهبی و انتقال ارزش‌های اسلامی به آنان، از جمله اهداف برنامه‌های حضوری و مجازی این مجموعه فرهنگی در ایام شعبانیه به‌شمارمی‌رفت.

برهمین‌اساس نیز فضاسازی و ساخت‌کلیپ‌های مناسبتی در دستور کار قرارگرفت و ضمن معرفی کتاب و شخصیت‌های مولود این ایام، فعالیت‌های آموزش کاردستی، نقاشی و ادبی در قالب کارگاه‌های عمومی برخط اجراشد.

ساخت‌کلیپ‌های مناسبتی
آماده‌سازی نماهنگ
معرفی شخصیت 

قصه‌گویی، خوانش‌شعر، تولید محتوای مناسب و انتشار آثار مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های ایام شعبانیه بود و درهمین راستا نیز مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان نسبت به تجلیل و قدردانی از پاسداران و جانبازان سرافراز ایران اسلامی اقدام‌کردند.

قصه‌گویی اعضای  کانون

این حرکت‌های فرهنگی در قالب «طرح سپاس» و با هدف ارج‌گذاری به تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های پاسداران و جانبازان این دیار و در مسیر نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت صورت‌گرفت و با اهدای لوح سپاس و هدیه سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان به یادگاران ماندگار ایران اسلامی همراه‌شد.

لوح سپاس اهدای سرپرست کانون گیلان به جانبازان سرفراز

حضور مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری اسالم در محل کار جانبازان سرافراز، «سیف‌الله صداقت‌دوست» شهردار و «جمشیدغریبی»، مدیر مدرسه شهید رضا قاسمی بخش اسالم از جمله این برنامه‌ها بود و کانونی‌های املشی هم به دیدار  و «موسی رمضانی»، جانباز هشت‌سال دفاع مقدس و  مسئول حراست فرمانداری شهرستان املش رفتند.

تجلیل از «جمشید غریبی» جانباز هشت سال دفاع مقدس 
قدردانی از جانباز سرفراز، «سیف‌الله صداقت‌دوست»
تجلیل از «موسی رمضانی»، جانباز هشت‌سال دفاع مقدس

طی این آیین‌ها که در فضایی صمیمی صورت‌گرفت، خاطره‌گویی جانبازان سرافراز ایران اسلامی از دوران هشت‌سال دفاع مقدس و توصیه به کودکان و نوجوانان برای صیانت از دست‌آوردهای انقلاب را به‌دنبال‌داشت.

علی رضایی، فرماندار شهرستان املش نیز از حاضران در مراسم تجلیل از  موسی رضائی، جانباز صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی بود و ضمن مهم‌ توصیف‌کردن جایگاه و نقش ارزنده جانبازان اظهارکرد: این بزرگواران شهدای زنده محسوب‌می‌شوند و یاد و خاطره شهیدان را تداعی‌می‌کنند.

فرماندار شهرستان املش درعین‌حال از حرکت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به نیکی یادکرد و قدردانی از پاسداران و جانبازان این دیار را ارزش‌مند و قابل تقدیر خواند.

علی رضایی کاشکی، فرماندار شهرستان املش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =