دیدار با خانواده شهید عضو کانون مهدی‌شهر

مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در روز بزرگ‌داشت شهدا با خانواده شهید حسن همتی عضو کانون مهدی‌شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با ۲۲ اسفند روز بزرگ‌داشت شهدا، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به اتفاق حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقائیان امام‌جمعه موقت و احمد نورانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهدی‌شهر با خانواده شهید حسن همتی عضو کانون این شهرستان در منزل پدر شهید، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، امام جمعه موقت مهدی‌شهر، تقارن این دیدار در آستانه‌ی نیمه‌ی شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) را به فال نیک گرفت و گفت: تمام پدیده‌های آفرینش در برابر عظمت خداوند متعال، هیچ است و این را در ذکر «سبحان ربی عظیم بحمده» نمازهای یومیه، تکرار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سقاییان در ادامه افزود: خداوند برخی انسان‌ها را به خود منتسب کرده که ازجمله‌ی آن‌ها شهدا هستند که در راه خدا قدم برداشته و به مقام شهید نائل آمدند، والدین شهید و کسانی که پیرو مکتب شهدا هستند و یاد و نام آن‌ها را گرامی می‌دارند نیز از اجر عظیم الهی برخوردار هستند.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر در پایان با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمامی خانواده‌های شهید تصریح کرد: امید داریم خادم شهدا و خادم والدین شهدا باشیم و عملکرد شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم تا اجر الهی شامل حال ما شود.

مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از والدین شهید همتی تأکید کرد:  هرچه که داریم از شهدا و برکت خون آن‌ها داریم و این اعتقاد ما از ایمان واقعی سرچشمه گرفته و معتقدیم که در فعالیت‌های عرصه‌ی کودک و نوجوان نیز با تأسی گرفتن از روح بلند شهدا و تبرک جستن در کار، برکت ایجاد می‌شود.

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش از والدین شهید خواست تا با دعای خیر خود، بدرقه‌کننده راه و فعالیت مربیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

رئیس بنیاد شهید مهدی‌شهر نیز در بخشی از این دیدار، پس از بیان زندگینامه‌ی شهید گفت: حسن همتی در دوران مختلف زندگی‌اش خصلت‌های اخلاقی خوبی داشت که می‌تواند برای جوانان امروز الگو باشد، او در هر فرصتی کمک‌کار پدرش در امر کشاورزی بود، اهمیت به نماز و خواندن نماز با خضوع و خشوع از شاخصه‌های معنوی این شهید بود و علاقه‌ی زیادی به حضرت سیدالشهدا(ع) داشت و از شرکت در مجالس عزاداری کوتاهی نمی‌کرد.

نورانی خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی‌ها ازجمله فعالیت انقلابی شهید بود و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌ها شتافت و سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۳ در منطقه‌ی مهران در حالی‌که در لشکر ۲۱ حمزه تیپ ۴ گردان ۸۰۳ خدمت می‌کرد براثر اصابت ترکش در سن ۲۳ سالگی به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است، در پایان این دیدار، مدیرکل کانون استان سمنان با تقدیم هدیه‌ای از والدین شهید تجلیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =